וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נלחמת ב"תיירות הלידה": ארה"ב מגבילה את אשרת הכניסה לנשים בהיריון

24.1.2020 / 15:16

לפי תקנה חדשה של מחלקת המדינה, נשים בהיריון שיבקשו ויזה יידרשו להוכיח שיש להן סיבה ספציפית עבור הנסיעה מעבר ללידה. טראמפ מתח בעבר ביקורת על הזכות לאזרחות, המוקנית בחוקה, עבור כל מי שנולד בארה"ב. המתנגדים מבקרים: "שוטרי רבייה"

צילום: רויטרס

ממשל טראמפ העביר תקנה שנועדה להגביל את "תיירות הלידה" על ידי נשים הנכנסות לארצות הברית עם אשרת תיירות במטרה להשיג אזרחות אמריקנית לילדיהן. לפי התקנה החדשה במחלקת המדינה, שנכנסה היום (שישי) לתוקפה, נשים בהיריון שיבקשו ויזה יידרשו להוכיח שיש להן סיבה ספציפית עבור הנסיעה מעבר ללידה, כמו למשל צורך רפואי.

טראמפ מתמודד על כהונה שנייה בנובמבר, והוא שם במוקד הקמפיין שלו את הגבלת ההגירה החוקית, והלא-חוקית. במהלך נשיאותי, הוא מתח ביקורת על הזכות המוקנית לכל אדם שנולד בארצות הברית לקבל אזרחות אמריקנית, אפילו לתיירים. עם זאת, כדי לבטל את הזכות הזו דרוש שינוי בחוקת ארצות הברית.

שום חוק לא אוסר על נשים זרות להגיע לארצות הברית כדי ללדת, אולם גורמים קונסולריים ביקשו בעבר מתיירים להוכיח שיש להם אמצעים פיננסיים לשלם עבור הליכים רפואיים אם זו מטרת הטיול. בכמה מקרים, מפעילים ולקוחות של חברות המקדמות "תיירות ילודה" בארצות הברית הואשמו במתן מידע כוזב לרשויות ההגירה כדי להסתיר את תכניותיהם ללדת בארצות הברית.

גורם במחלקת המדינה מסר בהצהרה במייל כי התקנה החדשה קשורה לשמירה על הביטחון לאומי, דרך מאבק בפעילות פלילית הקשורה לתעשיית טיולי הלידות.

דגל ארה"ב מנופף מחוץ לבית הלבן, 2017. AP
הנציגויות האמריקניות בחו"ל מדווחות על התגברות התופעה/AP

לפי התקנה, הגורמים הקונסולריים צריכים לבחון תיירות כדי לקבוע אם הן עשויות להיות בהיריון, אך היא אינה מפרטת כיצד הם יעשו זאת. בכיר במחלקת המדינה אמר כי המועמדות לאשרה לא יישאלו אם הן בהיריון, או מתכוונות להיכנס להיריון, אלא שהנושא יעלה רק אם לגורמים הרלוונטיים תהיה "סיבה ספציפית וברורה" להאמין שמטרת הביקור היחידה היא לידה.

עם זאת, מבקרי התקנה החדשה חוששים שהיא עלולה לגרום לאפליה. "זה אבסורד שממשל טראמפ הופך את עובדי השגרירויות לשוטרי רבייה", אמרה קרי טלבוט, מנהלת מטעם "מרכז ההגירה", ארגון יעוץ להגירה שבסיסו בוושינגטון. "נשים יצטרכו להסתיר את ההיריון שלהן כדי לקבל אשרת תייר".

לפי נתוני המרכזים לבקרה על מחלות ומניעתן בארצות הברית (CDC), כ-9,300 ילדים נולדו בארצות הברית לאימהות שאינן מתגוררות במדינה ב-2017, כש-900 ילדים נוספים נולדו בטריטוריות שבשליטת ארצות הברית. עם זאת, ה-CDC לא הפריד את מספר הלידות של תיירות מכלל הנתונים.

ממחלקת המדינה נמסר כי קשה לנקוב במספר מדויק של מספר הילדים שנולדו בארצות הברית לנשים עם אשרת תיירות, מכיוון שהסוכנות לא מפרסמת נתונים הנוגעים לסיבות שמגישים המועמדים כדי לקבל אשרה. ואולם, לפי מחלקת המדינה יש דיווחים גוברים על הנוהג מצד שגרירויות וקונסוליות אמריקניות ברחבי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully