וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכוכב הצעיר של הפוליטיקה האיטלקית התרסק: "סוף תקופה"

לואיג'י די מאיו, מנהיג מפלגת חמישה כוכבים, נחשב בעבר כראש ממשלה עתידי. עם זאת, צניחה בסקרים ועריקות של מחוקקים החלישו את הממשלה ושר החוץ בן ה-33 ויתר על ההנהגה: "עלינו להמציא את עצמנו מחדש"

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

שר החוץ של איטליה לואיג'י די מאיו התפטר אתמול (רביעי) מהנהגת מפלגת חמישה כוכבים, שמובילה את הקואליציה. זאת על רקע הצניחה בפופולריות שלה ולקראת בחירות אזוריות חשובות ביום ראשון שישמשו מבחן לממשלה.

"זו סופה של תקופה", אמר די מאיו, שנחשב עד לא מכבר כמועמד פוטנציאלי לראש הממשלה. על אף שיישאר בתפקידו, פרישתו של די מאיו בן ה-33 מחלישה עוד יותר את הקואליציה השברירית בין מפלגתו הפופוליסטית לבין המפלגה הדמוקרטית מהשמאל-מרכז.

בנאום פרישתו, אמר די מאיו כי מפלגתו היא "פרויקט בעל חזון שמעולם לא מומש קודם לכן ושאין שני לו בכל העולם". הוא הבטיח כי התוצאות עוד יגיעו, והוסיף: "אנחנו זקוקים לזמן כדי לסדר את הבלגן שעשו אלו שהיו בשלטון ב-30 השנים האחרונות".

שר החוץ של איטליה לואיג'י די מאיו במסיבת עיתונאים ברומא, 22 בינואר 2020. רויטרס
תולה את העניבה. די מאיו, אתמול/רויטרס

עזיבתו מגיעה ימים לפני הבחירות במחוז אמיליה-רומניה. המפלגה נמצאת רק במקום השלישי בסקרים, כשמפלגת הימין הקיצוני "הליגה" של מתאו סלביני והמפלגה הדמוקרטית בקרב צמוד. ניצחון של סלביני במעוז השמאל ב-75 השנים האחרונות יהיה הישג גדול עבורו, שבאמצעותו הוא מקווה להפיל את הממשלה ולהקדים את הבחירות לפרלמנט. ההימור שלו באוגוסט, כשפרש מהקואליציה עם חמישה כוכבים בתקווה ללכת לקלפיות, כשל אחרי שדי מאיו חבר למפלגה הדמוקרטית חרף האיבה הוותיקה ביניהם.

לאחרונה עקרו כמה חברי פרלמנט וסנאטורים מהמהפלגה, בין היתר בשל מנהיגותו של די מאיו. הוא אמר לתומכיו ברומא כי זהו רגע קשה עבור המפלגה, ועליה "להמציא את עצמה מחדש". הוא תקף את מבקריה הפנימיים והתעקש כי אחרי 20 חודשים בשלטון, עדיין מוקדם לשפוט את הישגיה. לדבריו, לכן עליה להישאר בממשלה. בקרוב יכריע קונגרס המפלגה מי יהיה מנהיגה החדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully