וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרטה תונברג בפורום דאבוס: כלום לא נעשה, צריך להקשיב למדע

21.1.2020 / 13:29

פעילת הסביבה השבדית תקפה את מנהיגי העולם בכינוס בשוויץ, שבו משתתף גם נשיא ארה"ב: "להתייחס למשבר עם החשיבות הראויה לו"

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

ארבעה פעילים צעירים למען הסביבה, בהם גרטה תונברג, תקפו היום (שלישי) את מנהיגי העולם על כך שהם לא עושים מספיק כדי להיאבק במצב החירום הסביבתי. בפורום הכלכלי בדאבוס, שבו משתתף גם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, הזהירו הפעילים כי הזמן הולך ואוזל.

הארבעה אמרו כי הם מקווים שהדור שלהם מצא את קולו ויוכל לעבוד עם המנהיגים שבשלטון כדי להביא את השינוי הנדרש. עם זאת, הנערה השבדית בת ה-17, שהוכתרה כאשת השנה החולפת של המגזין טיים, אמר כי לא נעשה מספיק עד כה.

במקביל, טראמפ אמר כי ארצות הברית - שפרשה בכהונתו מהסכם האקלים - תצטרף ליוזמת "טריליון העצים" שהושקה בפורום הכלכלי העולמי, שבחר בקיימות כנושא המרכזי שלו השנה. מנגד, הוא תקף את "נביאי יום הדין" ודחה את "התחזיות לאפוקליפסה" במהלך הנאום, שבו לא התייחס ישירות לתונברג.

טראמפ, שעומד בפני משפט הדחה בסנאט, הבטיח להגן על כלכלת ארצות הברית וציין את מה שתיאר כהישגיו הכלכליים של ממשלו. לדבריו, "זהו זמן לאופטימיות ולא לפסימיות". על הפעילים הסביבתיים אמר: "זורעי הבהלה האלו תמיד דורשים את אותו הדבר - כוח מוחלט כדי לשלוט, להעביר והשתלט על כל היבט בחיינו".

פעילת איכות הסביבה גרטה תונברג בפורום הכלכלי בדאבוס, שוויץ, 21 בינואר 2020.. רויטרס
תוקפת את מנהיגי העולם. תורנברג, היום/רויטרס

הדיון שבו השתתפה הפעילה השבדית נקרא "למנוע אפוקליפסה סביבתית". "עלינו להתחיל להקשיב למדע, ולהתייחס למשבר עם החשיבות הראויה לו", אמרה תונברג. "מבלי להתייחס לזה כאל משבר אמיתי, לא נוכל לפתור אותו".

היא אמרה כי אנשים כיום מודעים יותר לסוגיית האקלים מבעבר. "זה מרגיש שהאקלים והסביבה הם נושאים בוערים עכשיו, הודות לפעילות של האנשים הצעירים", הוסיפה תונברג, שהובילה שביתות בבית ספרה ועוררה תנועת מחאה עולמית.

לדברי הנערה השבדית, הזמן לפעול הוא עכשיו. "אני לא יכולה להתלונן. אני לא אדם שיכול להתלונן על כך שלא שומעים אותו. שומעים אותי על הזמן", היא אמרה. "אבל באופן כללי, המדע וקולם של הצעירים אינם נמצאים בלב השיח".

עוד בוואלה!

גרטה לוקחת הפסקה ממסע המחאה ברחבי העולם: "אני צריכה לנוח"

לכתבה המלאה
נשיא  ארה"ב דונלד טראמפ בפסגה הכלכלית בדאבוס, שוויץ. רויטרס
טראמפ בפורום דאבוס, היום/רויטרס

צעירים אחרים בפאנל היו תקיפים ונלהבים גם כן. "לדור הישן יש הרבה ניסיון, אבל לנו יש רעיונות", אמרה הפעילה נטשה וונג מוונסה בת ה-18 מזמביה, שמקדמת זכויות של ילדות ונשים.

סלבדור גומס-קולון, שאסף תרומות להעלאת המודעות אחרי שהוריקן מריה הרס את מולדתו פורטו ריקו ב-2017, אמר כי הפעילים הצעירים עושים יותר מאשר רק לדבר.

"אנחנו לא ממתינים חמש, עשר או 20 שנה כדי לפעול כפי שאנחנו רוצים. אנחנו לא העתיד של העולם, אנחנו ההווה, אנחנו פועלים עכשיו. אנחנו לא ממתינים עוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully