וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן: סומליה הזמינה אותנו לחפש נפט במים הטריטוריאליים שלה

21.1.2020 / 10:03

נשיא טורקיה אמר כי המדינה שבקרן אפריקה, הנתמכת על ידי אנקרה בתחומי ההנדסה והביטחון, העלתה את ההצעה בפניו. "זה מאוד חשוב עבורנו", אמר ארדואן, שהסכם דומה שגיבש עם הממשלה בטריפולי העלה את מפלס המתיחות באזור

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אמר אתמול (שני) סומליה הזמינה את טורקיה לחפש נפט במים הטריטוריאליים שלה. זאת בהמשך להסכם ימי שנוי במחלוקת שנחתם לאחרונה בין אנקרה לבין הממשלה בטריפולי, בירת לוב.

טורקיה מספקת סיוע רב לסומליה מאז הרעב הכבד שפשה בה ב-2011, כחלק ממאמציה להגביר את השפעתה בקרן אפריקה ולהוות משקל נגד ליריבותיה מהמפרץ, ערב הסעודית ואיחוד האמירויות הערביות. מהנדסים טורקים מסייעים בבניית כבישים בסומליה, וקציני צבא טורקים הכשירו חיילים סומלים כחלק מהמאמצים לבנות את צבא המדינה.

ארדואן, שדיבר עם עיתונאים בטיסתו חזרה מפסגת לוב שהתקיימה בברלין, אמר כי טורקיה תפעל בהתאם להזמנה של סומליה, אך לא פירט. "יש הצעה מסומליה. הם אומרים: 'יש נפט בים שלנו. אתה נוקט את הפעולות האלה בלוב, אבל אתה יכול גם לבצע אותן כאן'. זה מאוד חשוב לנו", אמר ארדואן. "לכן ננקוט צעדים בפעילות שלנו שם".

בסוף החודש שעבר קבוצת מהנדסים טורקים נפגעה בפיצוץ במחסום במוגדישו, שבו נהרגו לפחות 90 איש. בסוף השבוע נפצעו 15 בני אדם, בהם קבלנים טורקים, בפיצוץ מכונית תופת באפגויה.

שר החוץ האמריקני מייק פומפאו ונשיא טורקיה, ארדואן פסגת השלום של לוב, בברלין, גרמניה 19 בינואר 2020. רויטרס
ארדואן ופומפאו בפסגת ברלין על לוב, ראשון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully