וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוד וגוליית גרסת הג'ונגל: מה קרה כשזוג גיריות דבש קטנות נלחמו ב-7 לביאות אימתניות?

26.1.2020 / 0:01

תיירים שהיו בספארי בזמביה היו בטוחים שמדובר בטרף קל עבור להקת הלביאות כשלא פחות משבע מהן ארבו לזוג גיריות דבש קטנטנות - אך אז הגיע הטוויסט המטורף בעלילה

Abdulaziz Adam

ג'יפ של קבוצת תיירים שטיילו בספארי בזמביה נעצר מול שבע לביאות אימתניות שארבו לזוג גיריות דבש קטנות בלב הג'ונגל. התיירים מיד שלפו טלפונים כדי לתעד את הרגעים האחרונים של הזוג - אך אז ציפתה להם הפתעה. לא רק שהגיריות הצליחו להתחמק מלסתותיה של אחת הלביאות - הן גם הצליחו להפחיד את כל חברותיה ולגרום לכל השבע לסגת לאחור.

בסרטון שפורסם ב"רדיט" בסוף השבוע שעבר וצבר יותר מ-40 אלף צפיות, נראות הלביאות עוקבות אחר זוג גיריות הדבש במורד השביל, במה שנראה כמו תרחיש מוכר של טורף נגד טרף חסר אונים. אולם אז, למרבה הפתעתם, גיריות הדבש הסתובבו ותקפו חזרה את הלביאות. בשלב מסוים אחת הלביאות תפסה את גירית הדבש והצמידה את לסתותיה העצמתיות לגרונה של החיה דמוית הסמור. כשזה נראה שגורלה של הגירית נקבע, היא הסתובבה פתאום לאחור, שאגה על הלביאה והרתיעה אותה לסגת לאחור. גירית הדבש השנייה באה לעזרת חברתה והשתיים, מאוגדות יחדיו, ממשיכות להפחיד את הלביאות שמקיפות אותן וחוששות להתקרב.

צפו בתיעוד המלא:

"וואו, אחת מהן נלעסה בידי הלביאה ובכל זאת המשיכה להילחם", כתב אחד מהמגיבים לסרטון ואחר הוסיף: "לא להאמין. הן בסה"כ גיריות קטנות. ממתי לביאות נרתעות מחיה כל כך קטנה?". אז זהו, תרשו לנו לספר לכם משהו על גיריות הדבש שכנראה לא ידעתם. אם תפתחו את ספר השיאים של גינס לשנת 2002 תוכלו למצוא שם את גירית הדבש תחת הכותרת "החיה הנועזת ביותר בעולם". כן, הן רק נראות קטנות, תמימות ולא מאיימות אבל מתברר שמדובר בחיה הקשוחה והאכזרית ביותר בממלכת החיות, עד כדי כך שאפילו פילים וקרנפים מפחדים מהן.

לגיריות הדבש יש גוף חסון, גפיים חזקות, זנב עבות והליכה גמישה וזריזה. יש להן מספר טכניקות להגנה עצמית בהן נשיכה, הכאה בעזרת הטפרים והפרשת חומר מצחין. בנוסף, עורן העבה - כ-6 מילימטרים - מגן עליהן מפני נשיכות ומאחר שהוא מחובר לגופן באופן רופף, הן יכולות להמשיך להתנועע גם כשטורפים אוחזים בהן - כמו הלביאות במקרה שלנו. גיריות הדבש אמיצות ואינן חוששות להתעמת עם חיות גדולות מהן. הן כבר נצפו בעבר מניסות טורפים גדולים מהן - ביניהם גם אריות, שלרוב כלל אינם מעזים להתעמת מולן, כך שבמקרה הזה הלביאות דווקא כן הראו אומץ (או טיפשות).

כמה מהצופים בסרטון שכבר נתקלו בחיה המשוגעת בעבר לא הופתעו מתוצאות הקרב. אחד כתב: "עור עבה פלוס פרווה עבה וגוף רופף מקשים על טורפים לנשוך אותם" ואחר הוסיף "רוב החיות ימנעו מתקיפה אם יש סיכוי הגון (נניח 10%) להיפגע. גיריות הדבש לא יימנעו גם אם הסיכויים לרעתם". חברים, יש לנו פייבוריט חדש בטבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully