וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש לכם חובות? באמסטרדם, העירייה תשלם לכם עליהם

העיר ההולנדית רוצה להקל על צעירים המתקשים למצוא עבודה או להתקבל ללימודים. במסגרת מיזם חדשני, בנק עירוני ייקח מהנושים את החובות אליו ולצעירים יוצמד מאמן אישי. "החובות קובעים את עתידם"

אמסטרדם הולנד. Shutterstock, ShutterStock
ליותר משליש מתושבי אמסטרדם בני 18 עד 34 יש חובות/ShutterStock, Shutterstock

עיריית אמסטרדם תשלם את חובותיהם של הצעירים בעיר כדי להקל על מי שמתקשה למצוא עבודה או ללימודים. גידול בהלוואות שלוקחים צעירים הולנדים - מגמה הניכרת גם במקומות אחרים באירופה - נתפס כדבר המפריע להצטרפותם למשק או להשלמת לימודים אקדמיים.

במסגרת הפרויקט הניסיוני של העיר ההולנדית, בנק אשראי עירוני ינהל משא ומתן עם הנושים לצורך תשלום החובות. לאחר מכן, תינתן למשתתפי התכנית הלוואה להחזר בהתאם לאמצעים שלהם. הנושים יקבלו כ-750 אירו כתמריץ להעברת החוב לבנק העירוני. לצעירים יבוטל חלק נוסף מהחוב אם יעברו בהצלחה הכשרה או תכנית חינוכית.

"חובות גורמים למתח רב. במקרה של צעירים, החובות קובעים לעתים קרובות את עתידם", אמרה סגנית ראש, מרג'ולין מורמן. "רוב הצעירים האלה התחילו בפיגור, ובגלל מזל רע או בורות, נקלעו למצב שממנו הם לא הצליחו לצאת בלי עזרה. לכן אנו הולכים לעזור להם, כך שהם יוכלו להתחיל מחדש". פרויקט העברת החובות יחל בחודש הבא. כל משתתף בתכנית יקבל מאמן צמוד שיכין עבורם "תכנית הדרכה".

על פי הנתונים הרשמיים, ליותר משליש מתושבי אמסטרדם בני 18 עד 34 יש חובות. החוב הממוצע לסטודנטים בהולנד עלה מ-12,400 אירו ב-2015 ל-13,700 אירו ב-2019. מספר בעלי החוב עלה גם הוא, והגיע ל-1.4 מיליון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully