וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק הזרוע הצבאית: בריטניה הגדירה את כל חיזבאללה כארגון טרור

17.1.2020 / 17:03

משרד האוצר הבריטי הכניס את הארגון השיעי לרשימת ארגוני הטרור, במסגרת חקיקה המאפשרת לו להקפיא את נכסיו בממלכה המאוחדת. עד כה בוצעה הפרדה בין הזרוע הפוליטית לבין הזרוע הצבאית של הארגון. גם גרמניה אישרה בחודש שעבר הצעה הקוראת לאסור על פעילות חיזבאללה

-

משרד האוצר של בריטניה הכריז היום (שישי) על כל חיזבאללה כארגון טרור. זאת, לאחר שעד כה בוצעה הפרדה בין הזרוע הפוליטית לבין הזרוע הצבאית של הארגון. במסגרת החקיקה הבריטית נגד ארגוני הטרור, כל נכסיו של חיזבאללה בממלכה המאוחדת יוקפאו עם כניסתו לרשימת הארגונים שהוצאו מחוץ לחוק.

חיזבאללה, שכבר מוגדר כארגון טרור על ידי ארצות הברית, הוקם בשנת 1982 על ידי משמרות המהפכה של איראן והוא מהווה חלק חשוב בברית האזורית בהובלת טהראן, הידועה כ"ציר ההתנגדות". לפני כשנה, בריטניה הודיעה כי היא תחרים את חיזבאללה ותכניס אותו לרשימת ארגוני הטרור הנמצאים מחוץ לחוק. בתגובה, בארגון השיעי אמרו כי המהלך מראה על "צייתנות מתפרסת" של הממלכה לארצות הברית. עד כה, רק הזרוע הצבאית של חיזבאללה הייתה כלולה ברשימה, אולם כעת יוקפאו כל הנכסים הקשורים לארגון בבריטניה.

כוחות חיזבאללה בלבנון במהלך נאומו של מזכ"ל הארגון, חסן נסראללה 25 באוגוסט 2019. רויטרס
לוחמי חיזבאללה מקשיבים לנאומו של נסראללה/רויטרס

בריטניה היא לא המדינה היחידה באירופה שמעמידה את הארגון השיעי על הכוונת, ובחודש שעבר הפרלמנט הגרמני אישר הצעה הקוראת לממשלת של הקנצלרית אנגלה מרקל לאסור לחלוטין את פעילות חיזבאללה על אדמת במדינה, זאת בשל "פעילות טרור". ההחלטה, שאינה מחייבת, קוראת לממשלה להפסיק את ההבדלה שהיא עושה בין הזרוע הפוליטית של חיזבאללה לבין הזרוע הצבאית שלו.

ההחלטה הבריטית מגיעה על רקע חיסולו של קאסם סולימאני בתקיפת מל"טים אמריקנית בעיראק. כמפקד כוח קודס, היה סולימאני אחראי על פעילות שלוחותיה של איראן מחוץ לגבולות הרפובליקה האסלאמית. החיסול רק החריף את המתיחות באזור, שהתעוררה עם פרישתה של ארצות הברית מהסכם הגרעין שנחתם ב-2015, ולחדש את הסנקציות האמריקניות על טהראן. ביום שלישי האחרון, החליטו מדינות אירופה החתומות על ההסכם - בריטניה, צרפת וגרמניה - להפעיל את המנגנון לפתרון מחלוקות בהסכם הגרעין, הליך שבסופו של דבר עשוי להוביל לחידוש הסנקציות של האו"ם ושל האיחוד האירופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully