וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם שיא של אלכוהול בדמו: נעצר בגלל נהיגה בשכרות - ומת בבית המעצר

16.1.2020 / 20:39

בית משפט השלום בעכו היה אמור לדון במעצרו של עבדאללה חג'יראת, אלא שאז עורך דינו של הצעיר הכריז כי נודע לו על מותו. הנהג החדש נעצר בטמרה כשבדמו כמות אלכוהול גבוהה פי 31 מהמותר בחוק, שהוגדרה כ"שיא ישראלי חדש". הוא התמוטט לאחר שאמר לסוהרים כי הוא חש ברע

צילום: תיעוד מבצעי מד"א, עריכה: טל רזניק

בבית החולים רמב"ם שבחיפה נאלצו ביום שלישי לקבוע את מותו של הנהג עבדאללה חג'יראת, צעיר בן 28 מטמרה שהתמוטט בבית המעצר. רק שלשום, הורה בית משפט השלום בעכו על מעצרו עד החלטה אחרת, לאחר שנתפס נוהג כשבדמו פי 31 אלכוהול מהמותר בחוק.

אתמול, היה אמור להתקיים דיון בבקשת המשטרה למעצרו עד תום ההליכים המשפטיים, אלא שכשתובע המשטרה, עו"ד תומר יצחקי, התייצב באולמה של השופטת אסתר טפסה-גרדי, הודיע הסניגור עו"ד סלים אבו חרפה כי נודע לו על מותו של הנהג. לתובע לא נותר אלא לבקש מבית המשפט לסגור את התיקים, להפסיק את ההליכים ולהביע השתתפות בצער המשפחה.

גופתו של חג'יראת נשלחה למכון הלאומי לרפואה משפטית באבו כביר. סיבת המוות טרם התבררה. ההודעה על מותו הכתה את המשפחה בהלם. אמו אף התעלפה כששוטרים הגיעו למסור את ההודעה. במחוז חוף של המשטרה נפתחה חקירה בנסיבות הטרגדיה. אתמול התקיימה הלוויתו בבית העלמין בכפרו.

הבדיקה שהמשטרה ערכה לעבדאללה חג׳יראת, לאחר שנתפס בגילופין. אתר רשמי
הבדיקה שהמשטרה ערכה לעבדאללה חג׳יראת, לאחר שנתפס בגילופין/אתר רשמי

חג'יראת הוחזק בבית המעצר קישון ושלשום אחר הצהריים הודיע לסוהרים כי הוא חש ברע. בשירות בתי הסוהר אומרים כי הוא יצא בהליכה למרפאה. אלא שזמן קצר אחר כך התמוטט. צוות נט"ן (ניידת טיפול נמרץ) מד"א שהוזעק אל הכלא מצא אותו כבר מחוסר הכרה ופינה אותו זתוך מאמצי החייאה לבית החולים רמב"ם. בחדר ההלם, לאחר ניסיונות החייאה שנמשכו גם שם, נאלצו רופאים לקבוע את מותו.

חג'יראת, נהג חדש, נעצר בשעה 02:30 לפנות בוקר נוהג במכונית המיצובישי שלו בטמרה, כשעורר את חשדם של שוטרים שהיו במקום בסיור. לדבריהם, מיד הבחינו כי מפיו נודף ריח חריף של אלכוהול וברכבו הם מצאו בקבוק פתוח ובתוכו משקה אלכוהולי.

בבדיקת "ינשוף" שערכו לו השוטרים נלקחה ממנו דגימה ובה ריכוז 1,534 מיקרוגרם אלכוהול לליטר אוויר נשוף, כאמור פי 31 מהקבוע בחוק לנהג חדש. במשטרה אמרו כי מדובר ב"שיא ישראלי חדש". הוא נעצר במקום, רישיון הנהיגה שלו נפסל והרכב הושבת מנהלית ל-30 יום. כתב אישום ובקשה למעצר ופסילה עד לתום ההליכים הוגשו בהמשך אותו בוקר לבית המשפט לתעבורה בעכו.

במחוז חוף של המשטרה נפתחה חקירה בנסיבות המוות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully