וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ חתם על השלב הראשון בהסכם הסחר עם סין

בטקס בבית הלבן, אמר הנשיא כי ההסכם "ישנה" את כלכלת ארה"ב. סין התחייבה להגדיל את היבוא ל-200 מיליארד דולר יותר מרמתו ב-2017, ואילו ארה"ב תצמצם את המכסים. עם זאת, רובם יישארו על כנם

צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חתם הערב (רביעי) על השלב הראשון בהסכם הסחר עם סין, שאמור להקל על מלחמת הסחר בין שתי המעצמות שטלטלו את השווקים בעולם. בעת החתימה על ההסכם בבית הלבן, אמר טראמפ כי העסקה "תשנה" את כלכלת ארצות הברית. סגן ראש ממשלת סין, שייצג את בייג'ינג, ליו הא, אמר כי ההסכם נעוץ ב"שוויון ובכבוד הדדי" והגן על המודל הכלכלי של ארצו.

במרכז העסקה נמצאת התחייבות סינית לרכוש מוצרי חקלאות אמריקניים, כמו גם סחורות ושירותים אחרים, בלפחות 200 מיליארד דולר במשך שנתיים. ההתחייבויות כוללות 54 מיליארד דולר ברכישות אנרגיה נוספות, 78 מיליארד דולר ברכישות ייצור נוספות, 32 מיליארד דולר נוספים במוצרי משק, ושירותים בכ-38 מיליארד דולר - כך עולה ממסמך העסקה שפרסם הבית הלבן. בנוסף לכך, סין התחייבה גם לחזק את החוקים להגנה על קניין רוחני.

ארצות הברית, מצדה, הסכימה לצמצם באופן ניכר חלק מהמכסים שהטילה על סחורות סיניות. עם זאת, רוב מכסי המגן נותרו על כנם, מה שגרם לגורמים עסקיים לקרוא להמשך השיחות בין הצדדים.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ. רויטרס
טראמ וסגן ראש ממשלת סין ליו הי, היום/רויטרס

הנשיא האמריקני טען כי מכסי המגן שהטילה ארצות הברית על מוצרים סיניים יבוטלו לחלוטין לאחר ששתי המדינות יחתמו על השלב השני בהסכם. הוא הוסיף כי הדיונים על שלב זה יתחילו מיד לאחר החתימה. "אנו מותירים את המכסים בתוקף, אבל הסכמנו לבטל אותם אם נצליח להגיע לשלב השני בהסכם. במילים אחרות, אנחנו מנהלים משא ומתן על התעריפים", אמר טראמפ. הוא הוסיף כי ההסכם שהושג הוא "לחלוטין ניתן לאכיפה".

נשיא סין שי ג'ינפינג כתב הערב מכתב לטראמפ ובירך על השלב הראשון בהסכם הסחר בין הצדדים. שי הוסיף כי מעוניין להישאר ביחסים קרובים עם טראמפ. לטענתו ההסכם מוכיח ששתי המדינות יכולות לפתור את המחלוקות ביניהן באמצעות דיאלוג.

שר האוצר האמריקני סטיבן מנוצ'ין אמר כי השלמת עסקת הסחר, יחד עם הסכם סחר צפון אמריקני חדש יגדילו את התוצר המקומי הגולמי בארצות הברית באופן ניכר וכי הם יתחילו לעבוד עם סין באופן מיידי על השלב השני של ההסכם.

(עדכון ראשון 21:04)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully