וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הנבחרים שלח את סעיפי הדחת טראמפ לסנאט; המשפט צפוי להיפתח בשלישי

הדמוקרטים העבירו את הליך ההדחה נגד הנשיא לסנאט, שם הוא צפוי להיות מזוכה לאור הרוב הרפובליקני. הוא מואשם בניצול סמכות לרעה ובשיבוש עבודת הקונגרס במסגרת פרשת אוקראינה-גייט. הבית הלבן: "מצפים שהוא יזוכה". יהיה זה משפט ההדחה השלישי בהיסטוריה בלבד

צילום:רויטרס, עריכה שאול אדם

(בווידאו: הדמוקרטים מצביעים בחודש שעבר על הדחת טראמפ)

בית הנבחרים של ארצות הברית העביר הלילה (חמישי) את כתב ההדחה נגד נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לסנאט. מוקדם יותר אישר בית הנבחרים את שליחת שני סעיפי ההדחה הרשמיים נגד הנשיא טראמפ לסנאט. המשפט, השלישי בלבד בהיסטוריה האמריקנית, צפוי להתחיל ביום שלישי ולהימשך עד כשבועיים. לאור שליטת הרפובליקנים בסנאט, והצורך ברוב של שני שלישים מתוך מאה סנאטורים כדי להדיח את טראמפ, הוא צפוי להישאר בתפקיד.

ההצבעה בבית הנבחרים, הנשלט על ידי הדמוקרטים, התפלגה כמעט לחלוטין לפי השיוך המפלגתי. 228 מחוקקים הצביעו בעד, ואילו 193 התנגדו. טראמפ נאשם על ידי הדמוקרטים בניצול סמכותו לרעה בעת שביקש מאוקראינה לחקור את סגן הנשיא לשעבר ויריבו הפוטנציאלי ג'ו ביידן, ובשיבוש פעילות הקונגרס כשחסם עדויות ומסמכים שביקשו המחוקקים הדמוקרטים.

יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי, יחד עם אדף שיף (מימין) וג'רולנד נדלר (משמאל) מכריזים על מי שינהל את משפט ההדחה נגד הנשיא דונלד טראמפ, 15 בינואר 2020. רויטרס
ראשי הדמוקרטים מכריזים על מי שינהל את משפט ההדחה, הערב/רויטרס

למרות זאת, הדחתו של טראמפ בידי בית הנבחרים בחודש שעבר תישאר כתם במורשת שלו והמשפט שישודר בטלוויזיה עשוי להשפיע על תוצאות הבחירות בנובמבר. החוקה האמריקנית מאפשר להדיח נשיא על שורת עבירות, אך אף אחד מעולם לא סולק מתפקידו. ביל קלינטון, 1998, ואנדרו ג'ונסון, 1868, הודחו על ידי בית הנבחרים, אולם זוכו על ידי הסנאט. הנשיא ריצ'רד ניקסון התפטר ב-1974 בשל פרשת ווטרגייט, לפני שחברי הבית הצביעו על הדחתו.

"היום נעשתה היסטוריה", אמרה פלוסי בעת שחתמה על המסמכים. "הנשיא הזה יישא באחריות", אמרה. כמה רגעים אחר כך צעדו התובעים דרך האולם המפואר, והגישו אותם לסנאט, כשפקיד של בית הנבחרים הודיע על הגעתם: "הבית העביר את החלטה 798, החלטה שמינתה ומנהלת את מנהלי מסלול ההדחה של נשיא ארצות הברית".

מסירת אישומי ההדחה נגד טראמפ מועברים לסנאט, 16 בינואר 2020. AP
מסירת אישומי ההדחה נגד טראמפ לסנאט/AP

טראמפ, המבקש להיבחר לכהונה שנייה בנובמבר, טוען ל"ציד מכשפות" נגדו. הבית הלבן מסר כי הוא צופה שהנשיא "יזוכה לחלוטין" על ידי הסנאט. במהלך טקס חתימה על הסכם סחר עם סין, טראמפ תקף את ההדחה "המזויפת", כלשונו. הוא סלח למחוקקים שהיו צריכים לצאת להצבעה ושיבח כל סנאטור רפובליקני בקהל, שלתמיכתם הוא יזדקק במשפט.

את "התביעה" הדמוקרטית יוביל יו"ר ועדת המודיעין בבית הנבחרים אדם שיף, שבו טראמפ רואה אויב מושבע. הוא שימש בעבר תובע פדרלי בלוס אנג'לס במשך שש שנים. הבית הלבן טרם חשף את צוות ההגנה של הנשיא, ועל המשפט יפקח נשיא בית המשפט העליון ג'ון רוברטס.

(עדכון ראשון 20:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully