וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא בוליביה המודח קרא להקים מיליציות חמושות בארצו

13.1.2020 / 8:57

מוראלס אמר מגלותו בארגנטינה כי על תומכיו לנהוג כמו בוונצואלה, והגן על דבריו באומרו כי לא התכוון למיליציות חמושות ברובים. הממשלה הימנית החדשה מאשימה את הנשיא הסוציאליסטי לשעבר בטרור והמרדה

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

נשיאה לשעבר של בוליביה אבו מוראלס קורא להקמת מיליציות חמושות "כמו בוונצואלה". אתמול (ראשון) הוא הגן על דבריו, שהודלפו לרדיו הציבורי, ממקום גלותו בארגנטינה ואמר כי לאזרחים יש זכות להגן עצמם אם הממשלה החדשה תוקפת אותם. הוא ציין כי הוא לא התכוון לכך שהמיליציות יהיו חמושות בכלי נשק, אלא התייחס לקבוצות הגנה אזרחיות שקיימות באופן רופף.

"אנחנו לא מדברים על רובים, יותר על רוגטקות", אמר בריאיון לרויטרס. "לעתים, הן (הקבוצות האלו) מכונות מיליציות, לעתים הן נקראות משטרת איחוד ולפעמים משמר קהילתי. זה לא משהו חדש". מוראלס, שהיה הנשיא הילידי הראשון של בוליביה, אמר כי והוא ותומכיו היו "שאננים" לפני הבחירות לנשיאות בשנה שעברה, וכי הם היו צריכים להחזיק בתכנית חלופית.

מוראלס הסוציאליסטי נמלט מבוליביה בנובמבר, אחרי הפגנות של האופוזיציה נגד תוצאות הבחירות, שלפי משקיפים בינלאומיים זויפו לטובתו של הנשיא שהחזיק בשלטון במשך קרוב ל-14 שנה. הוא ברח בתחילה למקסיקו וקיבל בה מקלט, אבל מאז עבר לארגנטינה.

נשיא בוליביה לשעבר אבו מוראלס בבואנוס איירס, 6 בינואר 2020. רויטרס
יצא לגלות. מוראלס בבואנוס איירס, בשבוע שעבר/רויטרס

מוראלס מכנה את ההתרחשויות ארצו כהפיכה של הימין נגדו. לפחות 29 בני אדם נהרגו בעימותים בין המשטרה ומפגינים, רובם במעוזי התמיכה של הנשיא לשעבר.

הנשיאה הזמנית ג'נין אנייז, יריבה פוליטית של מוראלס, אמרה כי ההקלטה שלו מוכיחה כי "שלום, פיוס ודמוקרטיה מעולם לא היו אופציות עבורו". הרשויות בממשלת המעבר הוציאו צו מעצר למוראלס בגין המרדה וטרור, איושמים שהוא דוחה מכל וכל.

בחודש שעבר אמר הנשיא לשעבר כי הוא ישוב למולדתו עד לחג המולג הבא, אולם הוא שלל את האפשרות שירוץ בבחירות לנשיאות שאמורות להתקיים ב-3 במאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully