וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר ההגנה הכחיש את טענת טראמפ כי סולימאני תכנן לפגוע בשגרירויות

מארק אספר סתר את טענות הנשיא שאמר כי ההחלטה לחסל את מפקד כוח קודס התקבלה בשל התרעה על כוונת איראן לפגוע בארבע שגרירויות. בריאיון לרשת CBS אמר שר ההגנה כי מעולם לא ראה ראייה ספציפית לתכנית של איראן, אך סייג: "אני חולק עם הנשיא את ההשקפה לגבי כוונת טהראן"

צילום:רויטרס, עריכה:שאול אדם

שר ההגנה של ארצות הברית מארק אספר סתר את טענת נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, לפיה הההחלטה לחסל את מפקד כוח קודס האיראני, קאסם סולימאני, התקבלה בעקבות התרעה על כוונה איראנית לפגוע בארבע שגרירויות. בריאיון לרשת CBS אמר אמש (ראשון) אספר כי מעולם לא ראה ראייה ספציפית המסגירה את אותה תכנית התקפה על יעדים דיפלומטיים אמריקניים. "לא ראיתי אחת כזו הקשורה לארבע שגרירויות", אמר.

בהמשך אספר סייג את דבריו והוסיף כי "אני שותף לתפיסתו של הנשיא שהאיראניים עתידים לתור אחר השגרירויות שלנו. שגרירויות הן הסמל הבולט ביותר של נוכחותנו במדינות זרות".

המסר המבלבל של אספר ואנשי ממשל אחרים רק הוסיפו לדיון הציבורי המתקיים בוושינגטון בעניין חיסול בכיר משמרות המהפכה במתקפת מל"ט אמריקני ב-3 בינואר, שהעלה שאלות לגבי נחיצותו של החיסול. תחילה טען ממשל טראמפ כי היה מדובר בתגובה לאיום "ממשמש ובא", טענה שמאוחר יותר הסתייג ממנה, וכעת נשמעות טענות יותר ספציפיות - אך גם הן סותרות.

שר ההגנה של ארצות הברית מארק אספר מגיע לתדרוך בבית הלבן בנושא המתיחות עם איראן, 8 ינואר 2020. רויטרס
טענות סותרות. אספר מגיע לתדרוך בבית הלבן ברקע המתיחות עם איראן/רויטרס

לאחר שנשמעה ביקרות מצד מחוקקים, כולל כמה רפובליקנים, בקונגרס היה מי שהביע את מורת רוחו בעוד פקידי ממשל נמנעו בימים האחרונים להתבטא פומבית בכל הקשור לסוגיה. במקביל למצב העמום שנוצר, אמר טראמפ ביום שישי בריאיון לרשת "פוקס ניוז" כי איראן תכננה לפגוע בשגרירויות. "נגיד לכם שככל הנראה הכוונה הייתה לשגרירות בבגדאד", אמר הנשיא, "אני מאמין שזה היה לארבע שגרירויות".

טרם התראיין שר ההגנה לרשת CBS, אספר יישר קו עם טענתו של טראמפ בריאיון שערך ב-CNN, שם הדגיש כי "מה שהנשיא אמר ביחס לארבע השגרירויות זה גם מה שאני מאמין", והוסיף כי "הנשיא אמר כי ככל הנראה המתקפה הייתה מכוונת לשגרירויות באזור".

בתוך כך, רוברט אובריאן, היועץ לביטחון לאומי של הנשיא, סתר גם הוא את טענת טראמפ בעניין איומים ספציפיים על שגרירויות ארצות הברית. בריאיון לרשת "פוקס ניוז" אמר מר אובריאן: "תראה, זה תמיד קשה, אפילו עם המודיעין האיכותי שיש לנו, לדעת בדיוק מה המטרות. ידענו שיש איומים על מתקנים אמריקניים, אבל עכשיו אם מדובר בבסיסים, שגרירויות - אתה יודע שזה תמיד קשה עד שהמתקפה אכן מתרחשת".

עוד בוואלה!

דיווח: ארה"ב תכננה לחסל בכיר איראני נוסף במקביל לסולימאני

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ במהלך הצהרתו בבית הלבן 8 בינואר 2019. רויטרס
טענותיו הוכחשו על ידי גורמי מודיעין. טראמפ/רויטרס

באותו ריאיון לרשת הנתפסת כאוהדת לנשיא, אובריאן התייחס לסנקציות שהטילה וושינגטון על טהראן, ואמר כי הוא סבור שלרפובליקה האסלאמית לא תהיה שום אפשרות אלא לקיים משא ומתן עם וושינגטון. "קמפיין ה'מקסימום לחץ' עובד, איראן נחנקת ולא תהיה לה ברירה אלא לגשת לשולחן המשא ומתן".

טראמפ צייץ הלילה את דבריו של היועץ, ואמר, גם באנגלית וגם בשפה הפרסית, כי ממש לא אכפת לו אם איראן תסכים לנהל משא ומתן עם ארצות הברית. "למעשה, לא מזיז לי אם הם ייגשו למשא ומתן. זה לגמרי תלוי בהם, אבל בלי נשק גרעיני ובלי להרוג מפגינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully