וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורטו ריקו רועדת: מיליון וחצי איש בלי חשמל, תושבים ישנים במכוניות

9.1.2020 / 12:40

סדרת רעשים עוצמתיים, כולל זה החזק ביותר במאה השנים האחרונות, טלטלו את האי בימים האחרונים. לרבע מ-3 מיליון תושבים אין גישה למים נקיים, והחשמל צפוי לשוב רק בעוד כמה ימים. "זה פשוט נורא, הכול נפל לנו על הראש". טראמפ הכריז מצב חירום

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

יותר ממחצית משלושת מיליון תושבי פורטו ריקו נותרו היום (רביעי) ללא חשמל ואלפים ישנים מחוץ לבתיהם, בשל שורת רעידות אדמה שהרסו בתים באי הקריבי. ברעידות האדמה אתמול, כולל זו החזקה ביותר שפקדה את הטריטוריה האמריקנית זה 102 שנה, נהרג אדם אחד לפחות. לפחות 300 בתים נהרסו או ניזוקו והוכרז מצב חירום.

החלק הדרומי של האי ספג את מירב הנזק, עם עשרות בתים הרוסים בערים יאוקו, גואניקה וגוויאניה בשל הרעש בעוצמה 6.4 ורעש משנה בעוצמה 5.6. תושבים רבים ישנו במכוניות שלהם מחשש שביתם יקרוס במקרה של רעידת אדמה נוספת.

"נורא, נורא, נורא, נורא. הכול נפל על הראש שלנו", אמרה ג'וזפין פצ'או, שרצה לרחוב במהלך רעידות האדמה. "זה מאוד קשה לראות כל כך הרבה בתים סביבך קורסים".

נזקי רעידת האדמה שפקדה את פורטו ריקו 8 בינואר 2020. רויטרס
לפחות אדם אחד נהרג. מבנה שנהרס/רויטרס

החשמל צפוי לשוב במלואו לכל חלקי האי רק בסוף השבוע, בעקבות הנזק שנגרם לתחנת הכור המרכזית באי ולתשתיות אנרגיה אחרות. הרשויות אמרו כי תידרש כשנה לתקן את תחנת "קוסטה סור", שעד יום שלישי סיפקה כרבע מתצרוכת החשמל של פורטו ריקו.

הפסקות החשמל השיבו את הזיכרונות מהימים שאחרי הוריקן מריה ב-2017, שהוביל להפסקות חשמל נרחבות, בעקבות האסון שבו נהרגו קרוב ל-3,000 איש. לכרבע מהאוכלוסייה עדיין אין גישה למים זורמים ויותר מ-2,200 איש נותרו מחסורי בית ותפסו מחסה במקלטים ממשלתיים.

בגוואניקה, סנטו מנואל רוויס פייטרי, בעלי סופרמרקט מקומי, החל לנקות את המדפים שקרסו ולבחון את הנזק שנגרם למבנה.

"היה כמעט הרס מוחלט כאן, בפנים ובחוץ", אמר בעלי המקום, שהעריך כי הנזק שנגרם לו הוא של מאות אלפי דולרים.

עוד בוואלה!

קשת האבן קרסה: רעידת אדמה הרסה את הסמל של פורטו ריקו

לכתבה המלאה
אדם פוקד את המרכול הסמוך למקום מגוריו לצורך הצטיידות במזון לאחר נזקי רעידת האדמה שפקדה את פורטו ריקו 8 בינואר 2020. רויטרס
"נזק של מאות אלפי דולרים". הסופרקמט שנהרס/רויטרס

רעידות האדמה מצטרפות לשורת אסונות טבע ושערוריות פוליטיות שפקדו את האי בשנים האחרונות. פורטו ריקו בפשיטת רגל והמושל שלה התפטר בשנה שעברה בשל הפגנות רחוב סוערות.

ביום שלישי הכריז נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על מצב חירום בפורטו ריקו ואישר לסוכנות הפדרלית לניהול מצבי חירום לתאם את מאמצי ההצלה והסיוע עם גורמים רשמיים בפורטו ריקו. משרד הבריאות הכריז על מצב חירום בריאותי כדי להבטיח מימון לבתי החולים.

יותר מ-500 רעידות אדמה זעזעו את דרום האי בין 28 בדצמבר ליום שלישי, כולל 32 שהיו בעוצמה ארבע ומעלה. רעידת העוצמה בעוצמה 6.4 הייתה החזקה ביותר שפגעה בפורטו ריקו מאז שנת 1918, אז רעידת עוצמה וצונאמי בעוצמה 7.3 גרמו להרג של 116 בני אדם. על אף שהאי מורגל בהוריקנים, רעידות אדמה חזקות הן נדירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully