וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשת האבן קרסה: רעידת אדמה הרסה את הסמל של פורטו ריקו

פונטה ונטנה, הפופולרית בקרב תיירים, התמוטטה בשל כמה רעשים חזקים שפקדו את האי שבשליטת ארה"ב. "היום, הסמל שלנו נותר בזיכרון של כולנו"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

צוק בפורטו ריקו, הפופולרי בקרב תיירים, קרס בעקבות רעידת אדמה חזקה שפקדה את האי וגרמה לנזקים בבתים ולהפסקות חשמל. קשת האבן, המוכרת בשם פונטה ונטנה, נהרסה אתמול (שני) במהלך הרעש בעוצמה 5.8 שהיה בעומק שישה ק"מ בחוף הדרומי של האי הקריבי. לא דווח על נפגעים ולא פורסמה אזהרת צונאמי, אך רעידת האדמה גרמה גם למפולות בוץ. בתים נהפכו על יסודותיהם ומכוניות התרסקו על מבנים.

הצוק שכן ליד העיירה גוואיניה, שבדרום הטריטוריה האמריקנית. השירות המטאורולוגי של אוניברסיטת פורטו ריקו פרסם תמונה של המקום אחרי קריסתו בחשבון הטוויטר שלו. גורם מקומי סיפר לעיתון "מיאמי הרלד" אמר כי פונטה ונטנה היה "אחד ממוקדי התיירות הגדולים ביותר" של העיירה. "היום, הסמל שלנו נותר בזיכרון של כולנו", אמר גלידן לופס, קצין העיתונות של המועצה, בפוסט שפרסם בפייסבוק. בפוסט קודם, הוא אמר כי הסלעים ניזוקו ברעידות אדמה קודמות בימים האחרונים.

הטריטוריה האמריקנית, שבה חיים כ-3.2 מיליון איש, חוותה שורת רעידות מאז 28 בדצמבר. פורטו ריקו שוכנת באזור הנוטה לרעידות אדמה, ואי טרם התאושש מהוריקן מריה, שהחריבה אותו בספטמבר 2017. הסופה, בעוצמה 5 המקסימלית, גרמה למותם של כ-3,000 איש רק בפורטו ריקו, ולנזק של כמאה מיליארד דולר.

קשת אבן באי פורטו ריקו שנהרסה ברעידת אדמה, 6 בינואר 2020. אתר רשמי
קשת אבן באי פורטו ריקו שנהרסה ברעידת אדמה, 6 בינואר 2020/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully