וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חושבים על העתיד: התלמידים בדמשק נוהרים לשיעורי רוסית

10.1.2020 / 13:03

הביקוש ללימודי השפה בבתי הספר בדמשק גובר על היצע המורים, כשהצעירים במדינה חולמים על עבודה ברוסיה או בחברות רוסיות. "בהתחלה לא הבנו כלום, וכששמענו את המילים לראשונה התחלנו לצחוק, זה היה קשה"

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

עומר א-טוויל, תלמיד בית ספר בן 15 מדמשק, הוא אחד מ-24 אלף צעירים סורים שלומדים רוסית בבית הספר, אחרי שמשרד החינוך הוסיף את שפת בעלת הברית החשובה ביותר של המשטר לתכנית הלימודים.

צעירים רבים בסוריה, שאליה נכנסה רוסיה ב-2015 כדי לעזור לנשיא באשר אסד להילחם במורדים, להוטים ללמוד רוסית כדי לנסוע בעתיד לרוסיה או לעבוד בחברות רוסיות שצפויות לפעול במדינה.

"בהתחלה לא הבנו כלום, וכששמענו את המילים לראשונה התחלנו לצחוק, זה היה קשה", אמר טוויל. "המורים עוזרים לנו לאהוב את השפה הזו".

אפקט המעורבות הרוסית בסוריה: אלפי ילדים במדינה לומדים בבית הספר רוסית. רויטרס
"המורים עוזרים לנו לאהוב את השפה הזו". שיעור רוסית בבית ספר בדמשק/רויטרס

רדוואן רהל, מתאמת לימודי השפה הרוסית במשרד החינוך הסורי, אמרה כי הביקוש לשיעורים עולה על על מספר המורים. "יותר -24 אלף תלמידים לומדים רוסית והמספר הולך וגדל. אבל אנחנו לא יכולים להרחיב את זה יותר בינתיים, אלא אם כן יהיו לנו יותר מורים".

משרד החינוך בדמשק הוסיף לבתי הספר את השפה הרוסית בתור שיעור בחירה ללימוד שפה זרה שנייה אחרי אנגלית או צרפתית ב-2014. בוגרי ספרות רוסית המוכנים ללמד אותה משתתפים בקורסים מיוחדים בפיקוח מומחים ממוסקבה.

ביום שלישי הגיע נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לדמשק, לביקור שני בסוריה מאז ההתערבות הצבאית הרוסית של מוסקבה, ששינתה את מאזמן המלחמה. הוא נפגש עם אסד בדמשק.

התמיכה הרוסית והאיראנית במשטר סייע לאסד להשתלט מחדש כמעט על כל השטח שאיבד למורדים עם תחילת מלחמת האזרחים, לפני כמעט תשע שנים.

עוד בוואלה!

חשש במערכת הביטחון: פוטין ידרוש להגביל עוד את התנועה האווירית בסוריה

לכתבה המלאה
פגישת נשיא רוסיה, ולידמר פוטין ועמיתו הסורי בשאר אל אסד בסוריה 7 בינואר 2019. אתר רשמי
פוטין ואסד בסוריה, השבוע/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully