וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו: סטודנטים הותקפו באוניברסיטה בניו דלהי המזוהה עם מתנגדי מודי

6.1.2020 / 15:41

המשטרה פתחה בחקירה, אחרי שכ-30 איש נפצעו בעימותים במעוז תומכי השמאל במדינה. הסטודנטים אמרו כי המשטרה לא עשתה דבר, וכי אפילו צוותים רפואיים הותקפו. הם האשימו לאומנים הינדים, התומכים בראש הממשלה, בתקיפות, על רקע מחאת חוק האזרחות

עריכה: שאול אדם

רעולי פנים התפרצו אל אוניברסיטה יוקרתית בניו דלהי ותקפו סטודנטים עם מקלות ומוטות. המשטרה אמרה היום (שני) כי היא פתחה בחקירה בעקבות התקרית, שהציתה ביקורת נוספת על ממשלת הודו שמקדמת מדיניות הינדית לאומנית בהנהגת ראש הממשלה נרנדרה מודי.

אוניברסיטת ג'ווהרלל נהרו נחשבת למעוז של תומכי השמאל, והתקיפה הגיעה בזמן שסטודנטים ברחבי המדינה מובילים את המחאה נגד חוק האזרחות שעבר בחודש שעבר בפרלמנט ונתפס כמפלה נגד מוסלמים.

סטודנטים האשימו בחרי התאגדות סטודנטים הקשורה למפלגת השלטון לעימותים, שבהם נפצעו לפחות 30 בני אדם. בתמונות מהאירוע נראו כנופיות נכנסות לאזורי המגורים בקמפוס, כשפניהם מכוסים. הם נשאו מקלות, ואפילו פטישים. חלקם איימו במוות על "בוגדים".

הסטודנטים אמרו כי המשטרה לא הגיבה, והותירה אותם לרחמי ההמון. עדי ראיה סיפרו כי גם הצוותים הרפואיים הותקפו.

חדר מגורים באוניברסיטת ג'ווהרלל נהרו, ניו דלהי, הודו, אחרי שהותקף, 6 בינואר 2020. רויטרס
התוקפים איימו על "הבוגדים". חדר באוניברסיטה אחרי העימותים, היום/רויטרס

משטרת ניו דלהי לא הגיבה לטענות, אך דבנדרה אריה, גורם במשטרה, אמר כי החקירה תבחן את מצלמות האבטחה והתמונות שפורסמו ברשתות החברתיות. הפצועים פונו לבית חולים בבירה, כשהם סובלים מחתכים ומחבלות. באגף הסטודנטים של מפלגת השלטון הכחישו את הטענות שחבריה אחראים לאלימות, והאשימו במקום את איגודי הסטודנטים מהשמאל.

ההפגנות נגד חוק האזרחות נמשכו חרף מאמצי הממשלה לדכא אותן, באמצעות השבתת האינטרנט ושירותי המסרונים. מתנגדי מודי מאשימים אותו בשחיקת האופי הדמוקרטי והחילוני של הודו לטובת אג'נדה הינדית לאומנית.

חוק האזרחות מקל על מיעוטים דתיים לא מוסלמיים החיים בשכנותיה של הודו - אפגניסטן, בנגלדש ופקיסטן - להשיג אזרחות. הממשלה אומרת כי החוק נועד להגן על נוצרים, הינדים וסיקים הנרדפים באותן מדינות בעלות רוב מוסלמי.

עוד בוואלה!

"לא חוקי ולא חוקתי": משטרת הודו השתמשה בתכנה לזיהוי פנים בעצרת פוליטית

לכתבה המלאה
הפגנה באוניברסיטת ג'ווהרלל נהרו, ניו דלהי, הודו, 6 בינואר 2020. רויטרס
הפגנה באוניברסיטה, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully