וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכת השפעת: תינוק בן שנה מת בבית חולים בירושלים מסיבוך של המחלה

התינוק פונה השבוע ללא רוח חיים וצוות הרופאים קבע את מותו. מתוצאות הבדיקות שבוצעו על ידי הצוות הרפואי העלו כי מותו נגרם ככל הנראה מסיבוך של מחלת השפעת וכי הוריו של התינוק ומשפחתו לא חוסנו. בכך עלה מספר הקורבנות מהמחלה ל-16 בגל הנוכחי

צילום: יותם רונן, עריכה: עמית שמחה

תינוק כבן שנה פונה לבית החולים ביום שני השבוע כשהוא ללא רוח חיים לבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים. צוות הרופאים במקום קבע את מותו. דבר מותו של התינוק נמסר הבוקר (שישי) מבית החולים והובהר כי מתוצאות הבדיקות שבוצעו על ידי צוות בית החולים עלה כי התינוק מת בביתו ככל הנראה מסיבוך של מחלת השפעת. עוד נמסר כי התינוק ומשפחתו לא חוסנו והמידע נמסר להורים ולמשרד הבריאות. בכך מגיע מניין קורבנות מחלת השפעת ל-16 בני אדם בגל הנוכחי

תחילה חשבו בבית החולים כי תסמיני התינוק לא מעידים על סיבוך במחלה בשל כך שסבל רק מחום קל ואולם לאחר שלא התעורר משינה - פונה מידית לבית החולים ושם נקבע מותו.

מותו הטראגי של התינוק מצטרף לגבר בן 40 קורבן נוסף מהמחלה שמת השבוע בגל השפעת האחרון בבית החולים שיבא תל השומר ברמת גן. הגבר היה מאושפז במצב אנוש במשך כמה ימים, לאחר שלא חוסן נגד המחלה. במקביל, ילדה בת 9 שאושפזה בשל המחלה בבית החולים אסותא באשדוד הועברה לתל השומר, כשמצבה מוגדר קשה מאוד.

בית החולים הדסה עין כרם, מאי 2012. עומר מירון
סבל מחום קל ומת בבית החולים. הדסה הר הצופים/עומר מירון

22% מאזרחי ישראל התחסנו מפני שפעת, כך על פי נתוני משרד הבריאות שפורסמו אתמול. בקרב על קבוצות הגיל חלה עלייה בשיעור ההתחסנות לעומת שנים קודמות. מדובר בעלייה של 6% בתוך כעשרה ימים בלבד - וזאת ככל הנראה לאור פרסום מקרי התמותה בעקבות המחלה.

עד כה מתו 16 בני אדם מסיבוכי השפעת, האחרון שבהם מת השבוע בבית החולים הדסה הר הצופים. 133 בני אדם אושפזו באורח קשה מתחילת העונה, 39 מתוכם מתחת לגיל 18.

עוד בוואלה!

הזן העמיד, הזינוק בתחלואה והבהלה לחיסונים: מדריך לשפעת

לכתבה המלאה

אלפי בני אדם נקראו להתחסן ואולם המלאי אזל

בהלת החיסונים לשפעת החלה בשבוע שעבר, כשנודע דבר מותם של שלושה חולים שמחלתם הסתבכה. בעקבות כך, הגיעו לקופות החולים מאות אלפי בני אדם בבקשה להתחסן, אולם המלאי בסניפים השונים אוזל מדי יום, ורבים מהמבוטחים - שנאצלים לחכות בתורים ארוכים - נאלצים להגיע בשנית ביום אחר.

משרד הבריאות העביר לקופות החולים עשרות אלפי מנות חיסון בעקבות המחסור והביקוש הגבוה. "שיעור ההתחסנות הגבוה בזמן קצר מתאפשר בזכות כלל הצוותים - אחיות, רופאים, רוקחים אנשי לוגיסטיקה ומינהל - המגויסים למתן מענה לפונים הרבים כדי לקדם את בריאות הציבור ולצמצם את היקפי התחלואה במחלה", הסביר משרד הבריאות בהודעתו. עוד נמסר כי מידע על זמינות החיסונים במרפאות מתעדכן ומשתנה במהלך היום ובהתאם לקצב ההתחסנות. ניתן להתעדכן מראש במוקדי הקופות ובמרפאות השונות.

המחלה השנה קשה במיוחד מכיוון שרוב המקרים נובעים מהדבקות מזן A\H1N1, שהתגלה ב-53% מהחולים המנוטרים. "החיסון הפשוט הזה מגן מפני המחלה", הסבירה מנהלת אגף הסיעוד בקופת חולים מאוחדת, האחות מלי קושא. "השפעת היא לא צינון, והחיסון יכול למנוע את האשפוזים הרבים בבתי החולים. את כל הקורבנות יכולנו למנוע באמצעותו. צריך שהציבור, ובמיוחד פעוטות מגיל שישה חודשים ומעלה, קשישים, נשים הרות, מדוכאי חיסון וכמובן עובדי מערכת הבריאות - יתחסנו. זאת, כדי לשמור על עצמם ועל הסביבה שלהם. צריך לזכור, נשים הרות שמתחסנות מגינות על העוברים שלהן ב-70%".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully