וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקר המדינה דוחה את הביקורת: הדיונים במשרדי מבוצעים במקצועיות

מתניהו אנגלמן דחה את הביקורת שהוטחה במשרדו לאחרונה, בדבר יחסי העבודה ואיכות הביקורת המבוצעת על ידי משרדו. "ביקורת צריכה להיות בונה, שמאפשרת הפקת לקחים", אמר. "לצד דוחות על טוהר המידות צריך לבצע ביקורת על נושאים נוספים"

צילום: חדשות 12, עריכה: אביעד בללי

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן דחה הבוקר (שלישי) את הביקורת שהוטחה לאחרונה נגד משרדו, וטען כי הדבר מתבצע במקצועיות. המבקר אמר את הדברים בכנס כלכליסט, זאת בעקבות טענות בגין אופן עבודתו ואיכות הביקורת המתבצעת תחת ידו. "ביקורת צריכה להיות בונה, שמאפשרת הפקת לקחים", אמר. "בנוגע לביקורת בזמן אמת המבקר מגבש את המלצותיו ומציג ממצאים אבל ההחלטות והפעולות צריכות להתקבל על ידי מקבלי ההחלטות. אנחנו נציג את הממצאים - הם ישפטו על ידי הציבור".

חרף קריאות גנאי נגדו מקהל הנוכחים, המבקר טען כי מתוקף תפקידו, עליו למקד את הביקורת בנושאים נוספים מלבד עניינים הנוגעים לשחיתות. "לצד דוחות על טוהר המידות צריך לבצע ביקורת על נושאים נוספים, כמו איומי סייבר, ניהול כספי ומאגרי מידע", אמר. "אלה נושאים שמבקרים בכל העולם עוסקים בהם. מבקר המדינה עוסק בכלל הדברים שמוטלים עליו בחוק".

"אני מציע לכולם לחכות ולראות את הדוחות כשהם יתפרסמו", אמר. הוא אף ציין כי בקרוב יוגש דוח על הגירעון בתקציב המדינה וכי הליקויים יוצגו במסגרתו. "הגשנו היום מעל 25 דוחות לראש הממשלה והם יפורסמו לפי החוק", אמר. "בכל דבר שאני חתום עליו אני עובר ובודק כל מילה".

מבקר המדינה הנכנס, מתניהו אנגלמן במהלך הצהרה לתקשורת לאחר היבחרו 3 ביוני 2019. דוברות הכנסת - יצחק הררי, אתר רשמי
"עוסקים בנושאים נוספים מלבד טוהר המידות". המבקר מתניה אנגלמן/אתר רשמי, דוברות הכנסת - יצחק הררי

מלבד הביקורות הנוגעות למקצועיותו של אנגלמן, בחמשת החודשים שחלפו מאז נכנס לתפקידו נטען כי בין השאר כי הוא פועל "בשורות ראש הממשלה", זאת לאחר שאישר לו לקבל הלוואה בגובה שני מיליון שקל מאיש העסקים ספנסר פרטרידג', למימון הגנתו המשפטית.

זאת ועוד, ביקורת נוספת נמתחה סביב שורה של מינויים שביצע אנגלמן לוועדת ההיתרים. השופטת בדימוס שרה פריש שמונתה לראשות הוועדה הודיע לאנגלמן בחודש אוגוסט כי לא תקבל את התפקיד, לאחר שטענה כי הסכימה למינוי "מתוך ידיעה והבנה שוועדת היתרים הינה ועדה מעין שיפוטית הפועלת על בסיס קריטריונים משפטיים ואתיים, ונוגעת בעניין ולא באדם".

עוד אמרה במכתבה השופטת בדימוס כי היא התלבטה רבות בנוגע לקבלת המינוי אך טענה כי "מאחר שהוועדה הפכה להיות כדור משחק במגרש הפוליטי, מקומי אינו שם". עוד הוסיפה כי "מצב שבו ועדה ציבורית חשובה הופכת קרדום לחפור בו עבור בעלי עניין המעוניינים לקעקע את מסקנותיה עוד בטרם נערך דיון אחד, וזאת באמצעות הפצת בדותות ושקרים, מחייב את כל הנוגעים בדבר לחשיבה על המקום אליו הידרדר השיח הציבורי". בסיום המכתב, פריש הודתה למבקר המדינה על האמון הרב שנתן בה וחיזקה אותו בהמשך מילוי תפקידו החשוב כמבקר המדינה.

עוד בוואלה!

למה כדאי לנו שהמבקר יפרסם את דוח הגירעון בהקדם?

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully