וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ למדינה: יש לעדכן לפני העברת כספים לתנועה לבנייה בהתנחלויות

ההוראה ניתנה על רקע עתירת "שלום עכשיו" נגד העברת כספים לתנועת "אמנה", זאת בטענה כי היא אינה עומדת בדרישות המסדירות העברת כספי ציבור לגופים לא ציבוריים. בג"ץ קבע כי על הרשויות ביו"ש לעדכן אותם על מנת שיהיה ניתן לדון בבקשת שלום עכשיו לצו ביניים

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

(בווידאו: שר החוץ של ארה"ב פומפאו: "ההתנחלויות לא מהוות הפרה של החוק הבינלאומי")

בג"ץ הורה היום (שני) לרשויות מקומיות ביהודה ושומרון לעדכן את בג"ץ במידה וירצו להעביר כספי תמיכה לתנועת "אמנה" שעוסקת בהקמת התנחלויות ומאחזים לא חוקיים. זאת, בעקבות עתירת תנועת "שלום עכשיו" נגד העברת הכספים לתנועה, בטענה כי אינה עומדת בדרישות משרד הפנים.

בעתירה שהוגשה בפברואר 2019, ביקשה שלום עכשיו להורות למדינה לעצור לאלתר את העברות כספי הציבור לתנועת אמנה. לעתירה הצטרפו גם השרים לשעבר יוסי ביילין, אופיר פינס ורן כהן.

"העברות הכספים מהרשויות המקומיות לאמנה (על-פי רב בדרך של תמיכות) אינה חוקית, מנוגדת ומפירה את הנוהל של משרד הפנים המסדיר העברת כספי ציבור לגופים לא ציבוריים, ובעיקר משום שאמנה טובלת עד צוואר בביצוע פעילות בלתי חוקית נרחבת וחמורה, ולפיכך העברת הכספים אליה היא סיוע לפעילות עבריינית", כך נטען בעתירה שהוגשה נגד שר הפנים אריה דרעי, ונגד שורת מועצות אזוריות ומקומיות. עוד נכתב, "עשרות מיליוני שקלים חדשים זורמים מדי שנה מהרשויות המקומיות לגוף פרטי שעושה שימוש במשאביו לקידום אינטרסים פוליטיים-אידאולוגיים של חבריו, תוך שהוא מחויב לחבריו ולא לציבור".

כרמי צור, התנחלות ויישוב קהילתי בחבל יהודה, המועצה האזורית גוש עציון. דצמבר 2015. מור שאולי
כרמי צור, התנחלות ויישוב קהילתי בחבל יהודה/מור שאולי

באוגוסט האחרון הוציא הרכב השופטים בראשותה של נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, צו על תנאי המורה למדינה ולרשויות המקומיות בשטחים להסביר בתוך 45 יום מדוע לא לקבוע כי תנועת אמנה אינה זכאית לקבל תמיכות לפי "נוהל תמיכות במוסדות ציבור על ידי רשויות מקומיות". אולם, לאחר ששוב ושוב שר הפנים ביקש דחייה, הוחלט כי כשהרשויות יחליטו להעביר תמיכה לאמנה לשנת 2020, יהיה עליהם להודיע זאת לבית המשפט בתוך שבעה ימים ממועד קבלת ההחלטה, על מנת שניתן יהיה לדון בבקשה של שלום עכשיו לצו ביניים. כמו כן, פסק בית המשפט על המדינה לשלם 4,000 שקלים הוצאות משפט לעמותה, זאת בשל הזמן שחלף מאז הוצאת הצו באוגוסט.

משלום עכשיו נמסר בתגובה להחלטה כי "בית המשפט עצר היום את התופעה החמורה בה כספי משלם המיסים מועברים לארגון שמתמחה בעבריינות בניה ופועל במשך עשרות שנים בניגוד לחוק ולנהלים וקובע עובדות בשטח. רק הפסקה מוחלטת של הזרמת הכספים הללו תמנע את המשך השתוללות הבניה בהתנחלויות בגדה המערבית ותאפשר את הסיכוי להגיע להסכם עתידי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully