וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החורף הם ביותר מאז 1886: מוסקבה נאלצת לפזר שלג מלאכותי

הרשויות בבירת מוסקבה נערכות לחגיגות השנה החדשה, והשתמשו בקרח מאולמות החלקה כדי לפצות על המחסור בפתיתים לבנים. התושבים לועגים: "אפשר לקנות כל דבר עם התקציב של מוסקבה - אפילו חורף"

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

הרשויות במוסקבה פיזרו שלג מלאכותי בעיר לקראת חגיגות השנה החדשה, בעקבות החורף החם ביותר שחווה בירת רוסיה מאז 1886. זה נראה כעדות נוספת לתופעת ההתחממות הגלובלית, שכוללת גם את המסת הקרחונים בקטבים.

הפיזור של השלג באמצעות משאית זבל עוררה תגובות משועשעות ברשתות החברתיות. "אפשר לקנות כל דבר עם התקציב של מוסקבה - אפילו חורף", כתב צייצן אחד. השלג פוזר בכמה אתרים מרכזיים במוסקבה, כולל בכיכר האדומה, שנסגרו לתנועה לקראת בואה של השנה החדשה. תושבים אחרים פחות התלהבו מהיוזמה. "זה לא חגיגי בכלל, השלג כבר הפך לחום או אפור", אמר אחד התושבים, שצוטט על ידי "מוסקבה טיימס".

אחד מבכירי העירייה, אלכסיי נמריוק, אמר כי השלג המלאכותי שפוזר בשדרת טברסקיה נועד ליצור גבעה למשטחי סנואובורד לקראת חגיגות השנה החדשה. השלג יוצר משבירת קרח בחלק ממתחמי ההחלקה של מוסקבה.

ברקע חודש דצמבר החם במוסקבה: הרשויות פיזרו רצועות 
שלג מלאכותי במרכז העיר לקראת חגיגות השנה החדשה. רויטרס
איפה "גנרל חורף"? משאית זבל מפזרת שלג במוסקבה/רויטרס

מזג האוויר הנוכחי הוא רחוק מ"גנרל חורף" - הביטוי המפורסם שניתן לקיפאון שעזר לרוסיה לעצור את צבאותיהם של היטלר ושל נפוליאון במאות האחרונות.

ב-18 בדצמבר נרשמו 5.6 מעלות במוסקבה, ששברו את שיא החום לחודש זה, שנקבע ב-1886. השירות המטאורולוגי של רוסיה אמר היום כי 2019 הייתה השנה החמה ביותר אי-פעם במדינה.

התחזיות חוזות התקררות לקראת חגיגות השנה החדשה, כולל ירידת שלג, אך מומחים סבורים כי החורפים ימשיכו להתחמם - הטמפרטורות באזור מוסקבה עלו בארבע מעלות בממוצע ב-30 השנים האחרונות - זאת בזמן שבקיץ החולף היו סופות קרח חריגות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully