וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השריפות הורסות את הבית שלהן, וחיות הבר של אוסטרליה מגיעות לערים

23.12.2019 / 9:06

קנגורו שברח מהלהבות נצפה טובל בבריכה משפחתית, בזמן שצוותי הכיבוי פינו קואלות מעצים שעמדו להישרף. במקום אחר, מאות תוכים מתו מהחום. "מיליוני בעלי חיים נהרגו"

עריכה: טל רזניק

קנגורו נצפה מצטנן בבריכה בחצר האחורית באזור מוכה שריפות באוסטרליה, כשבמקומות אחרים הצילו שירותי הכיבוי קואלות מעצים שאליהם התקרבו הלהבות. חיות הבר של אוסטרליה נפגעו קשה מהשריפות שכילו כ-370 אלף קמ"ר של שטחי יער. לפחות שישה בני אדם נספו.

בשל גל החום והתנאים לשריפות שצפויים להחמיר, מקלטים לבעלי חיים וארגוני הצלה צריכים להחליט אם לנסות לפנות אזורים המאוימים על ידי האש או להסתכן בהישארות שם כדי לנסות ולהגן על בעלי החיים. אוכלוסיות גדולות של קואלות ושל עטלפים מתו בשריפות, בזמן שקנגורואים, קואלות וקיפודנים נראו מחפשים מחסה באזורים עירוניים.

קנגורואים אמנם לא ידועים בכישורי השחייה שלהם, אך הם כאן נוטים לחפש מאגרי מים בחום עז, אם כי בדרך כלל בטבע. אותו קנגורו צולם בסוף השבוע על ידי משפחה שחיה באזור האנטר, כשהטמפרטורות היו יותר מ-42 מעלות. הקנגורו, שהמים הגיעו עד לחזהו, נפנף באוזניו ונראה ללא פגע

קנגורו מצטנן בבריכה במדינת ניו סאות' וויילס, אוסטרליה, דצמבר 2019. אתר רשמי
לא שחיינים מצטיינים. הקנגורו מצטנן בבריכה/אתר רשמי

בינתיים, במדינת ויקטוריה, גולש בטוויטר פרסם תמונות של קקדואים שמתו ככל הנראה מהחום. "מד המעלות במרפסת האחורית הגיע היום ל-48.9 מעלות, זה לא משהו רשמי כמובן, אבל זה הספיק בכדי להרוג אותם", כתב ביל וואלס.

בדרום אוסטרליה, צוות כיבוי חילץ קואלות מעצים שהיו בנתיב השריפה בזמן שהגנו על בתים של תושבים. בניו סאות' וויילס, ארגון להגנה על הסביבה העריך שיותר מ-2,000 קואלות נהרגו כששליש מבית הגידול שלהם עלה באש.

מקלט לחיות בר מצפון לסידני פינה את 300 בעלי חיים שהיו בשטחה עם התקרבות הלהבות. טסין ברנארד, מנהל התפעול במקלט, אמר כי "החלטנו לפנות והיה לנו מזל שברחנו מהשריפות".

אמנם אין נתונים סטטיסטיים רשמיים, אך ברנרד העריך שמיליוני חיות נספו בלהבות. "מקלטים אחרים החליטו שלא לפנות את בעלי החיים שלהם, אלא לעשות כמיטב יכולתם כדי להגן עליהם. אני מבין את זה, כי קשה מאוד לעשות זאת".

  • עוד באותו נושא:
  • אוסטרליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully