וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין כלאה את המדען שיצר את התינוקות המהונדסים הראשונים בעולם

30.12.2019 / 10:49

הא ג'יאנקוי, שמחקרו הסעיר את המדינה ואת העולם, נשלח לשלוש שנות מאסר אחרי שהורשע בהפרת כללי האתיקה הרפואית, אחרי שניסויו הוביל ללידת שלושה תינוקות שהגנים שלהם נערכו. עונשי מאסר פחותים נגזרו על שניים מעמיתיו. "לא קיבלו את האישור הדרוש לעסוק ברפואה"

צילום: ויטרס, עריכה:שאול אדם

בית משפט בסין גזר היום (שני) שלוש שנות מאסר על המדען שיצר את התינוקות המהונדסים גנטית הראשונים בעולם - כך דיווחה סוכנות הידיעות הרשמית שינחואה.

הא ג'יאנקוי, שהורשע במתן שירותים רפואיים בניגוד לחוק, היה פרופסור באוניברסיטה למדע וטכנולוגיה בשנז'ן, אמר בנובמבר אשתקד שהוא השתמש בטכנולוגיית עריכת גנים, הידועה בשם CRISPR-Cas9, כדי לשנות את הגנים של ילדות תאומות כדי להגן עליהן מפני הידבקות באיידס בעתיד.

עם זאת, תגובת הנגד הנסערת בסין ובעולם כולו ביחס לאתיות של המחקר והעבודה שלו הייתה מהירה ונרחבת. הוא ושותפיו זייפו מבחנים אתיים וגייסו גברים עם איידס שהיו לצורך עריכת הגנים. כתוצאה מהניסויים שלו, שתי נשים ילדו שלושה תינוקות מהונדסים גנטית.

המדען הסיני שטוען כי שינה גנים של תאומות, נובמבר 2016. AP
עורר סערה בינלאומית. הא ג'יאנקוי/AP

בית המשפט גם גזר עונשים קלים יותר על ז'אנג רנלי וקין ג'ינז'ואו, שעבדו בשני מוסדות רפואיים ששמותיהם לא פורסמו, אחרי שהורשעו בקשירת קשר עם הא.

"שלושת הנאשמים לא קיבלו את האישור הדרוש לעסוק ברפואה, וכשהם מבקשים לעצמם תהילה ועושר, הם הפרו במכוון את החוקים הקשורים למחקר מדעי ולטיפול רפואי", קבע בית המשפט, בהחלטה שצוטטה על ידי סוכנות הידיעות הרשמית. "הם חצו את הקו האדום האתי במחקר מדעי ובאתיקה רפואית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully