וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין מבטלת את עבודות הכפייה של נשים בזנות ולקוחותיהן

29.12.2019 / 11:44

מערכת "המעצר והחינוך" החוץ משפטית נהגה לגזור עבודות כפייה למשך שנתיים על נשים בזנות ועל הצרכנים, אך הפרלמנט החליט לבטלה. עם זאת, הזנות נותרה לא חוקית במדינה

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

הפרלמנט של סין ביטל אתמול (שבת) את מערכת הענישה החוץ משפטית לנשים בזנות וללקוחותיהן, שבמסגרתה הם היו עשויים להיכלא למשך שנתיים. עם זאת, הפרלמנט הדגיש כי הזנות נותרה בלתי-חוקית. סין אסרה על זנות לאחר המהפכה הקומוניסטית ב -1949, אך התעשייה התבססה מחדש לאחר נקיטת רפורמות כלכליות נרחבות בסוף שנות ה-70, חרף פעולות למגרה מעת לעת.

סוכנות הידיעות הרשמית, שינחואה, דיווחה כי הפרלמנט, שברובו מהווה חותמת גומי של המפלגה הקומוניסטית השלטת, הצביע ביטול מערכת "המעצר והחינוך". בהחלטה נאמר כי היא תיכנס לתוקף היום, עם שחרור כל האסירים שנכלאו על ידי המערכת. בכלי התקשורת הרשמיים דווח כי ההנחיה לבטל את המערכת הגיעה מהממשלה, והפרלמנט המליץ על בחינתה בשנה שעברה. עוד נאמר כי בפועל התכנית כבר כמעט שלא נאכפה.

נשים בזנות ולקוחות נעצרים על ידי משטרת סין בפשיטה בדרום המדינה, 2014. AFP, אתר רשמי
במסגרת המערכת, עונשן של הנשים היה עד שנתיים מאסר/אתר רשמי, AFP

המערכת בוטלה לא רק בשל היותה חוץ משפטתית והניסיון של סין לקדם חברה המבוססת על שלטון החוק, אלא משום שאותם אסירים נוצלו לרעה במתקני השיקום, שהפכו למיזמים להפקת רווחים.

בסוכנות הידיעות שינחואה נאמר כי המערכת, שהושקה לפני שני עשורים, "שיחקה תפקיד חשוב בחינוך ובחילוץ מי שהיה מעורב בזנות ושביקר אצל זונות". עם זאת, נאמר כי לאור המשך הרפורמות במערכת המשפט הפלילית במדינה, אותה מערכת נפרדת כבר הייתה פחות ופחות מתאימה. "תפקידה ההיסטורי הושלם", נאמר.

נשים בזנות ולקוחות ימשיכו להיענש, כשהם עשויים להישלח לעד 15 ימים במעצר ולהיקנס ב-5,000 יואן.
ב-2013 ביטלה סין מערכת ענישה חוץ-משפטית אחרת, "חינוך מחדש", דרך עבודות כפיה. המערכת, שבוטלה בעקבות שורת עיוותי דין חמורים, הושתה ב-1957 ואפשרה לשוטרים לשלוח אנשים שעברו עבירות קלות לעד ארבע שנות מאסר מבלי להעמידם לדין בבתי משפט.

  • עוד באותו נושא:
  • סין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully