וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יום היסטורי": רוסיה פרסה לראשונה טיל על-קולי בעל יכולת גרעינית

27.12.2019 / 21:52

משרד ההגנה הודיע לנשיא על פריסת מערכת "אוונגרד", אולם לא צויין היכן נמצאים הטילים. פוטין בירך על היכולת החדשה, שלדבריו מציבה את רוסיה במעמד משלה: "המדינות האחרות מנסות להדביק את הקצב שלנו". לטענת הרוסים, כלי הנשק המתקדם יכול להגיע לכל נקודה בעולם

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

רוסיה פרסה לראשונה טילים על-קוליים בעלי יכולת גרעינית - כך מסר הערב (שישי) משרד ההגנה במוסקבה. המשרד ציין כי שר ההגנה סרגיי שויגו הודיע לנשיא ולדימיר פוטין על הפריסה, אך בהצהרה לא צוין היכן נמצאים הטילים. הנשיא טען כי היכולת החדשה מציבה את מדינתו במעמד משלה.

המערכת החדשה, הנקראת "אוונגרד", כוללת רכיב על-קולי שנמצא על גבי טיל בליסטי בין-יבשתי, אחד מכמה סוגים חדשים של אמצעי לחימה שקידם פוטין ככאלה שהקדימו את זמנם. לדברי הנשיא, הדור החדש של כלי הנשק הגרעיניים של מדינות יכול להגיע כמעט לכל נקודה בעולם ואף לחדור את מערכות ההגנה האמריקניות. עם זאת, כמה מומחים מערביים הטילו ספק בשאלה כמה מתקדמות מערכות הטילים הרוסיות.

שיגור טיל גרעיני על-קולי ברוסיה, 27 בדצמבר 2019. AP
לטענת פוטין, הטיל יכול להגיע כמעט לכל נקודה בעולם. מערכת "אוונגרד"/AP

"היום הוא מצב ייחודי בהיסטוריה שלנו", הכריז פוטין. "הן (מדינות אחרות) מנסות להגביר את הקצב שלנו. אין מדינה אחת שאוחזת באמצעי לחימה על-קוליים, שלא לומר באמצעי לחימה על-קוליים בעלי טווח בין-יבשתי".

עוד בוואלה!

איראן, רוסיה וסין פתחו בתמרון ימי משותף במפרץ עומאן ובאוקיינוס ההודי

לכתבה המלאה
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, 27 בדצמבר 2019. רויטרס
פעל לקידום היכולת. פוטין/רויטרס

בחודש שעבר התחייב הנשיא להמשיך בפיתוח טיל גרעיני ייחודי. "אנחנו מדברים על הרעיונות ועל הפתרונות הטכניים המתקדמים ביותר בעולם, שאין שווים להם, למערכת נשק שנועדה להבטיח את ריבונותה וביטחונה של רוסיה במשך עשרות שנים קדימה", אמר פוטין.

למרות המהמורות בדרך, פוטין אמר כי רוסיה עודנה נחושה לשכלל את הנשק, שאותו כינה "ערובה לשלום עולמי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully