וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיליפינים: לפחות 16 הרוגים בסופת טייפון בחג המולד

"פנפונה", שהתקדמה עם רוחות במהירות של 195 קמ"ש, קרעה גגות מבתים והפילה עמודי חשמל. עשרות אלפים נסו על נפשותיהם, אך עדיין קשה להעריך את הנזק המלא של הסופה. "יש המון תסכול, הכל נראה שבור"

אקלים/צילום מסך

לפחות 16 בני אדם מתו בסופת טייפון שהכתה אתרי תיירות וכפרים מבודדים במרכז הפיליפינים במהלך חג המולד - כך אמרו הרשויות במדינה הקתולית, שאלפים מתושביה נאלצו לחפש מחסה. הסופה "פנפונה", עם רוחות במהירות של 195 קמ"ש, קרעה גגות מבתים והפילה עמודי חשמל.

בשל ניתוק האינטרנט וקווי הטלפון הסלולריים, עדיין קשה להעריך את הנזק המלא של הסופה. לפי הגורמים בשירותי החירום, ההרוגים היו בכפרים ובעיירות במחוז ויסאיס, כשהטייפון פגע גם בבורקאי, בקורון ובאתרי תיירות אחרים המפורסמים בחופים הלבנים. נמל התעופה בקליבו, המשרת את בורקאי, ניזוק גם כן קשות.

"דרכים נותרו חסומות, חרף המאמצים לנסות ולתקן את הנזקים שנגרמו להן. המצב נראה דיי רע", כתב בחשבון האינסטגרם שלו ג'ונג ביונג ג'ון, אזרח שנקלע לאזור שדה התעופה. "כל דבר שנמצע כמאה מטרים מהשדה נראה שבור. יש המון תסכול בקרב האנשים בנמל התעופה, כיוון שטיסות בוטלו", הוסיף. עוד סיפר ג'ון כי "שירותי המוניות כבר פועלות, אבל עדיין ישנן רוחות חזקות וגשם כך שאיש לא רוצה לצאת משדה התעופה, כולל אני".

נזקי טייפון בפיליפינים, 25 בדצמבר 2019. רויטרס
הנזק המלא עדיין לא ידוע. מגרש מוצף בפיליפינים/רויטרס

טרם נחלשה, הסופה "פנפונה" נעה בעקבות מסלולה של הסופר טייפון האיאן מ-2013 - הקטלנית ביותר שידעה המדינה, וכזו שהביאה להרס רב ולמתום של לפחות 7,300 בני אדם. "היא כמו אחיו הצעיר של חאיאן. היא פחות הרסנית, אבל היא נעה באותו מסלול", אמרה סינדי פרר, קצינת מידע ב"מרכז האסונות המערבי" לסוכנות הידיעות הצרפתית.

בעקבות הנזקים הקשים שגרמה הסופה, אזרחים רבים לא הצליחו לשוב למשפחותיהם, כששירותי מעבורות וטיסות הושבתו. כמו כן, בין ההורגים כתוצאה מנזקי הסופה, שוטר סיור שהתחשמל כתוצאה מהתמוטטות עמדת חשמל.

עוד בוואלה!

אפגניסטן: 27 פעילי שלום שצעדו ברחבי המדינה נחטפו על ידי טליבאן

לכתבה המלאה
נזקי טייפון בפיליפינים, 25 בדצמבר 2019. רויטרס
נזקי טייפון בפיליפינים, 25 בדצמבר 2019/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully