וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן: 27 פעילי שלום שצעדו ברחבי המדינה נחטפו על ידי טליבאן

25.12.2019 / 16:22

הארגון הקיצוני ארב לשיירת כלי רכב במערב המדינה, שפעיליה עוברים מכפר לכפר כדי לקדם את תהליך השלום במדינה השסועה. הוא השתלט על המכוניות והסיע אותם למקום לא ידוע

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

טליבאן תקף שיירה של פעילי שלום במערב אפגניסטן, וחטף 26 פעילים - כך אמר היום (רביעי) דובר מטעם המשטרה. לוחמי הארגון הקיצוני הציבו אתמול מארב באזור באלה בולוק שבמחוז פרח. הדובר אמר כי טליבאן אילץ את השיירה, שמנתה שישה כלי רכב לעצור את נסיעתה, ואז השתלט על המכוניות ולקח את הפעילים למקום לא ידוע.

דובר המשטרה אמר כי מתנהל מבצע לאיתור ולשחרור הפעילים, ששיירתם עברה מכפר לכפר למען תמיכה בשלום.עם זאת, ביסמיללה ווטנדוסט, מתנועת השלום העממית של אפגניסטן, שאליה משתייכים הפעילים, אמר כי 27 מחבריהם נחטפו. לא ברורים ההבדלים בגרסאות.

פעילי תנועת שלום בריאיון בקאבול, אפגניסטן, 29 באוגוסט 2019. AP
פעילי התנועה בריאיון בקאבול, אוגוסט/AP

טליבאן, שפועל במחוז פארח, לא קיבל אחריות לחטיפות. עם זאת, ווטנדוסט הוסיף שזקני השבט במחוז פתחו במאמצים מידיים לניהול משא ומתן עם הטליבאן לשחרור הפעילים החטופים. הוא הוסיף כי קווי הטלפון באזור מנותקים, מה שמקשה על התקשורת ועל קבלת מידע מהאזור.

טליבאן פועל או שולט כיום כמעט במחצית מאפגניסטן, והוא בשיא חוזקו מאז פלישת ארצות הברית ב-2001. הארגון ממשיך לבצע מתקפות כמעט יומיומיות נגד כוחות אפגניים ואמריקניים, כמו גם נגד פקידי ממשל - אפילו בזמן שהוא מנהל שיחות שלום עם ארצות הברית על סיום הסכסוך בן 18 השנים - הארוך ביותר בהיסטוריה של אמריקה.

ההפגנות האחרונות של הפעילים החלו ביום שישי, תחילה במחוז הלמנד שבדרום המדינה, מעוז טליבאן. בסדרה דומה של הפגנות באוקטובר האחרון חטפו אנשי טליבאן שישה פעילים מהתנועה במחוז לוגר שבמזרח המדינה, אך הם שוחררו באותו היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully