וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן: לא נעמוד במשבר פליטים נוסף מסוריה, אירופה תיפגע

23.12.2019 / 9:57

נשיא טורקיה קרא לקהילה הבינלאומית לסייע לארצו, בעקבות נהירה המונית של תושבים מאידליב המופגזת על ידי רוסיה וצבא אסד. הוא הזהיר כי חזרה על משבר המהגרים מ-2015 תהיה בלתי-נמנעת

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אמר אתמול (ראשון) כי ארצו לא תוכל להתמודד עם גל מהגרים נוסף מסוריה. הוא הזהיר כי מדינות אירופה יושפעו מזרם הפליטים אם הלחימה בצפון-מערב סוריה לא תיפסק. בטורקיה שוהים כיום כ-3.7 מיליון פליטים סורים - אוכלוסיית הפליטים הגדולה ביותר בעולם. אנקרה חוששת מגל פליטים נוסף שיגיע מאזור אידליב, ביתם של שלושה מיליון סורים. זהו המעוז האחרון שבשליטת המורדים.

בימים האחרונים הגבירו הכוחות הסוריים והרוסיים את ההפצצות במחוז אידליב, שאותו הבטיח נשיא סוריה בשאר אסד לכבוש מחדש. ארדואן אמר כי יותר מ-80 אלף איש עושים כעת את דרכם מאידליב לטורקיה.

"אם האלימות כלפי תושבי אידליב לא תיפסק, המספרים יגדלו עוד יותר. במקרה כזה, טורקיה לא תישא בנטל מהגרים שכזה לבדה", אמר ארדואן בטקס באיסטנבול. הוא הזהיר כי מדינות אירופה, ובמיוחד יוון, יושפעו במקרה של גל פליטים חדש. במקרה כזה, לדבריו, משבר מהגרים דומה לזה שפקד את אירופה ב-2015 יהיה בלתי- נמנע. הוא גם אמר כי טורקיה עושה הכל כדי לעצור את ההתקפות של רוסיות באידליב, והוסיף כי משלחת טורקית תגיע היום למוסקבה כדי לדון בנושא.

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בפורום פליטים בז'נבה, דצמבר 2019. רויטרס
יוון תישא בנטל. ארדואן, בשבוע שעבר/רויטרס

ארדואן איים בעבר "לפתוח את השערים" עבור המהגרים שרוצים להגיע לאירופה, אלא אם כן הוא יקבל סיוע גדול יותר בהתמודדות עם הפליטים. טורקיה מחפשת תמיכה בינלאומית בתכנית שלה ליישוב מיליון פליטים סורים בשטחים בצפון-מזרח סוריה שכוחותיה ובעלי בריתה הסורים כבשו מידי המיליציה הכורדית ה-YPG במבצע שבו פתחו באוקטובר. עם זאת, אנקרה זכתה במעט מאוד תמיכה ותקפה שוב ושוב את בעלות בריתה באירופה ובארצות, שהתנגדו ליוזמה וגינו את המבצע נגד הכורדים.

"אנו קוראים למדינות אירופה להשתמש באנרגיה שלהן כדי לעצור את הטבח באידליב, במקום לנסות לבודד את טורקיה בשל הצעדים הלגיטימיים שהיא נקטה בסוריה", אמר ארדואן, בהתייחסו לשלושת המבצעים של טורקיה נגד הכוחות הכורדיים בסוריה בשנים האחרונות.

בתום כינוס פורום פליטים עולמי בז'נבה בשבוע שעבר, הודיעה סוכנות הפליטים של האו"ם כי כמה מדינות התחייבו לתת סיוע של יותר משלושה מיליארד דולר ולקלוט כ-50 אלף פליטים. ואולם, ארדואן, שהשתתף בפורום, אמר אתמול כי הסכום אינו מספיק.

עוד בוואלה!

רוסיה וסין חסמו הכנסת סיוע לסוריה; ארה"ב: יש להן דם על הידיים

לכתבה המלאה
פליטים נמלטים ממחוז אידליב, סוריה, 22 בדצמבר 2019. AP
פליטים נמלטים מאידליב, אתמול/AP

סוכנויות הסיוע של האו"ם אמרו כי מאות בני אדם נהרגו במהלך השנה החולפת מתקיפות על אזורי מגורים באידליב, אך רוסיה וסוריה מכחישות שהן מפציצות ללא אבחנה וטוענות שהן נלחמות בארגוני טרור אסלאמסטיים. לפי סוכנות הידיעות הטורקית הרשמית אנאדולו, כ-205 אלף איש נעקרו מבתיהם באידליב מאז נובמבר בשל גל התקיפות. הם נמלטים לעבר אזורים בסוריה שבשליטת טורקיה, או לחלקים אחרים באידליב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully