וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח אבו קאעוד ביפו: שני צעירים הואשמו בניסיון חיסול של עדת מפתח

אשרף אבו קאעוד נורה למוות ביפו בשנה שעברה. עדת מפתח בפרשה נאלצה לעבור ממקום למקום, ולפני חודשיים מטען התפוצץ ברכב בו נסעה עם אמה וילדיה ופצע אותם ליד מחנה 80, שבועות לפני עדותה. כתב אישום הוגש נגד שני תושבי יפו במסגרת הפרשה

צילום: דוברות משטרת ישראל, עריכה: עמית שמחה

כתב אישום הוגש היום (ראשון) נגד שני צעירים מיפו בגין ניסיון הרצח של אשה בת 28, עדת המפתח בתיק הרצח של אשרף אבו קאעוד, אב לחמישה, שנרצח בעצמו ביפו ב-14 בדצמבר בשנה שעברה. השניים הם פאדי עדס בן ה-27, וזאהר ביאדסה בן ה-21. עדס הוא אחיהם של שלושה הנאשמים בתיק הרצח של אבו קאעוד.

היחידה המרכזית של מחוז תל אביב פענחה את ניסיון הרצח של האישה. האירוע התרחש לפני כחודשיים, ב-13 באוקטובר, ערב חג הסוכות. מטען חבלה התפוצץ ברכב בו נהגה סמוך למחנה 80, וגרם לפציעתם באורח קל שלה, ושל הנוסעים ברכב: שני ילדיה בני הארבע והשנתיים ושל אימה הנכה המרותקת לכסא גלגלים. שוטרי מרחב מנשה שהיו איתה לא הרחק משם על כביש 65 בשמירה על הסדר במהלך הפגנה כנגד הפשיעה הרצחנית הגואה במגזר הערבי, חשו לזירת ניסיון החיסול כדי לטפל גם באירוע זה. הם סגרו את הצומת ואת הכביש הבינעירוני לשעות ארוכות תוך שאנשי מז"פ אספו ממצאים בהם מטען נוסף שהוטמן ברכב ולמרבה המזל לא התפוצץ. מיד עם התברר זהותה של הנהגת, הוזעקו חוקרי ימ"ר תל אביב למקום וקיבלו את האחריות לניהול החקירה. מאז, הימ"ר פעל לאיתור העומדים מאחורי ניסיון שיבוש משפט הרצח על ידי חיסול עדת המפתח.

מאז שבחרה להעיד בתיק הרצח של אבו קאעוד היו איומים על חייה של האישה, והיא נדדה ממקום מגורים אחד לשני. בתקופה שלפני ניסיון ההתנקשות היא התגוררה באזור ואדי-ערה וחדרה.

אירוע ירי ביפו, 15 בספטמבר 2018. אבי כהן
ניסיון חיסול שלושה שבועות לפני העדות/אבי כהן

שלושה אחיו של פאדי עדס עומדים בימים אלה לדין בגין רצח אבו קאעוד, שגם אותו פיענחה היחידה המרכזית של מחוז תל אביב. משפטם של השלושה, אחמד עדס בן ה-25, ג'מיל עדס בן ה-23 ועודי עדס בן ה-21, מתנהל בבית המשפט המחוזי בתל אביב בפני הרכב השופט רענן בן-יוסף, אב"ד, השופטת אירית קלמן-ברום והשופטת שרית זמיר.

האישה שהייתה היעד לנסיון החיסול היא כאמור עדת המפתח בתיק. בחקירותיה במשרדי ימ"ר ת"א היא סיפקה לחוקרים את המניע לכאורה לרצח, את כוונתו המוצהרת לכאורה של אחמד עדס לרצוח את אבו קאעוד, ולגרסתה את ההתוודות שלו בפניה לאחר הרצח. ניסיון החיסול שלה בא כשלושה שבועות לפני מתן עדותה בתיק זה, שהיתה קבועה לראשית נובמבר.

על פי כתב האישום, השניים עקבו אחרי העדה ותנועותיה, הצמידו לרכבה מכשירי עיקוב, וגם מטען חבלה מאולתר. לאחר מכן הניחו מטען חבלה נוסף בתוך הרכב. ביום ניסיון החיסול, הם עקבו אחריה משעות הבוקר, וכשיצאה מביתה נסעו אחריה. סמוך לצומת מחנה 80 הם הפעילו את מטעני החבלה כשהם מאחורי רכבה של העדה. שוטר עירני של תחנת חדרה ראה את פאדי עדס סמוך לדירת המסתור של העדה כמה שעות לפני ניסיון החיסול ושוחח עמו ומיפגש זה סייע לפענוח הפרשה.

עוד בוואלה!

שני תושבי יפו חשודים בניסיון רצח של עדת תביעה

לכתבה המלאה
מטה משטרת מחוז תל אביב. יותם רונן
משטרת מחוז תל אביב/יותם רונן

עדות דרך פרגוד

על פי כתב האישום בתיק שהגישה פרקליטות מחוז תל אביב בחודש מרץ, הרקע לרצח אבו-קאעוד היה סכסוך משפחתי סביב מתחם דירות ברחוב ברחוב שמואל בן עדיה ביפו. בין אבו קאעוד וגיסו מוחמד עדס התפתח ריב כשהראשון הגיע לדירה לתקן דלת, על רקע תכניתו של עדס להשתלט על חלקה של אחותו במתחם. בנו אחמד הכריז לאחר מכן בפני עדת המפתח כי "היום אני מוריד אותו (את אבו-קאעוד)", כשהוא שואל קטנוע מחברו ומצטייד באקדח.

מכתב האישום עולה כי אחמד, בליווי חבר, סרקו את רחוב יפת עד שאיתרו את אבו-קאעוד בפתח חנות ממתקים. אחמד ירה לעברו עשר יריות מטווח קצר, ומותו נקבע זמן קצר לאחר הירי. כמו כן, מצלמות האבטחה שתיעדו את האירוע שימשו לאחר מכן לפיענוחו. לאחר המעשה חזר אחמד לביתו, הודיע בפניי עדת המפתח "שהוריד אותו", ולבקשתו, שרף אחיו עודי את הקטנוע בכדי להשמיד ראיות מאותו לילה. עם זאת, המשטרה הצליחה להשיג סרטון המתעד גם את שריפת הקטנוע וכן איכונים של החשודים בזירות בהן היא טוענת כי נכחו.

עם מעצרו של אחמד התברר כי היו לו ארבעה הרשעות קודמות בעבירות של איומים ורכוש, והוא עצור עד תום ההליכים המשפטיים בתיק. הוא ושני אחיו כופרים במיוחס להם, וסנגוריהם, עורכי הדין ישראל קליין ויערה קליין המייצגים את אחמד עדס, עו"ד שאדי כבהא המייצג את ג'מיל עדס ועורכי הדין איתן און ונופר המייצגים את עודי עדס, טוענים כי הרצח אינו קשור אליהם, וכי אשרף אבו קאעוד נרצח על רקע אחר, ייתכן בשל הסתבכותו בחובות לאחר שעסקיו קרסו כלכלית. האישה מסרה את עדותה המפורטת על רצח אבו קאעוד בתחילת דצמבר, כשהיא ניצבת מאחורי פרגוד מפחד מהנאשמים. חקירתה הנגדית צפויה להמשך בחודש ינואר.

בפרקליטות מחוז תל אביב הדגישו כי כפי שעולה מחומר הראיות, הנאשמים עם אחרים שנותרו אלמונים, "הגו תוכנית עבריינית יסודית, מורכבת, מתוחכמת ואכזרית" לגרום למותה של העדה וזאת, אך ורק בשל היותה עדת תביעה מרכזית בהליך פלילי המתנהל נגד שלושת אחיו של הנאשם, ובכך לסכל את בירור האמת בתיק רצח". בבקשה לעצור את השניים עד תום ההליכים המשפטיים כנגדם ציינה התובעת עו"ד שלי קוטין כי השניים "הפעילו מטען שבכוחו להמית, לאור יום, בצומת דרכים מרכזי עמוס בכלי רכב ואך באורח נס לא נגרמו אבדות רבות בנפש". עוד הוסיפה כי נחישותם הרבה של המשיבים לגרום למותה של העדה הניעה אותם להפעיל את מטעני החבלה גם כשהם יודעים כי עימה ברכב נוסעים נוספים, לרבות שני ילדיה הרכים בשנים, "התנהגות שיש בה חציית קו אדום, אפילו בקרב העולם העברייני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully