וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אצבע נגד המשטרה: הנשים המוסלמיות שהפכו לסמל המחאה בהודו

ארבע נשים גוננו על סטודנט צעיר משוטרים בניו דלהי, עם החרפת ההפגנות נגד חוק האזרחות של מודי. "אין לנו שום פחד מהממשלה הזו, מהמשטרה, או מאף אחד"

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

קבוצת נשים מוסלמיות שגוננו על סטודנט בזמן שהותקף על ידי שוטרים הפכו לסמל המחאה נגד חוק האזרחות בהודו. בסרטון שפורסם ברשת, נראו ארבע נשים צעירות ממהרות להקיף את הצעיר, בזמן ששוטרים הכו אותו במקלות במבוק, המכונים "לאת'י". לאחר מכן, הן הפנו את אצבעותיהן לעבר השוטרים וצעקו "שוטרים, לכו אחורה, לכו אחורה". התקרית התרחשה ביום ראשון בבירה ניו דלהי.

ההפגנות, שנמשכו גם היום (שלישי), פרצו בעקבות החוק שעבר בפרלמנט בשבוע שעבר, ואפשר למיעוטים דתיים ממדינות מוסלמיות שכנות לקבל אזרחות הודית בקלות. מוסלמים אינם זכאים להליך זה, וארגונים אסלאמיים, האופוזיציה ופעילי זכויות אדם רואים בחוק חלק מהאג'נדה של ראש הממשלה נרנדרה מודי לשנות את אופיה החילוני של הודו לבעלת אופי הינדי לאומני. הוא דוחה זאת.

הנשים מאותה תקרית התראיינו מאז על ידי שורת כלי תקשורת. האצבע המנופפת שלהן הפכה לסמל המפגינים, ואילוסטרציה שלהן, שצוירה על ידי אמן מהעיר צ'נאי, שותפה בהרחבה ברשת. לפחות שישה בני אדם נהרגו בהפגנות ברחבי המדינה, ובחלק מהאזורים הוטל עוצר והוגבלה הגישה לאינטרנט.

"אין לנו שום פחד מהממשלה הזו, מהמשטרה, או מאף אחד", אמרה אחת מהן, הסטודנטית להיסטוריה עיישה רנה, בת 22, בריאיון לערוץ טלוויזיה מקומי.

נשים מגנות על סטודנט במהלך הפגנה, ניו דלהי, הודו, 15 בדצמבר 2019. AFP, GettyImages
התראיינו בכלי תקשורת רבים. הנשים מגנות על הצעיר/GettyImages, AFP

העימותים שהתרחשו ביום ראשון בלילה, שבמהלכם הוצתו כלי רכב וכוחות הביטחון הסתערו על אחד הקמפוסים, ליבו את היצרים והעלו טענות לאלימות משטרתית.

"לסטודנטים יש זכות להפגין, האלימות נגד סטודנטים המפגינים בדרכי שלום אינה מוצדקת משום סיבה", אמרו בארגון זכויות האדם אמנסטי.

לטענת האוניברסיטה האסלאמית, 200 בני אדם נפצעו בעימותים, בעוד שהמשטרה אמרה כי 39 סטודנטים נפצעו, יחד עם 30 שוטרים - אחד מהם באופן אנוש. דובר המשטרה אם אס רנדהוואה אמר כי ארבעה אוטובוסים, מאה כלי רכב פרטיים ועשרה אופנועי משטרה ניזוקו בעימותים. לדבריו, השוטרים הפגינו "מקסימום איפוק עם מינימום כוח", למרות "פרובוקציות" נגדם.

עוד בוואלה!

ההשתלטות על קשמיר מגשימה את חזונו של מודי עבור הודו

לכתבה המלאה
הפגנה בעיר גוואהטי, הודו, נגד חוק האזרחות, 4 בדצמבר 2019. רויטרס
מפגינים שורפים בובות של מודי בעיר גוואהטי, החודש/רויטרס

אתמול הגן מודי על החוק, שלדבריו יגן על "מי שחוו במשך שנים רדיפה ושאין להם מקום אחר ללכת אליו" פרט להודו. הוא אמר כי החוק העבר בשני בתי הפרלמנט "בתמיכה גורפת", וכי הוא ממחיש את "התרבות בת מאות השנים של הודו, של קבלה, הרמוניה, חמלה ואחווה". הוא הבטיח שהחוק לא יפגע באף אזרח הודי, מכל דת שהיא, אבל מנהיג האופוזיציה רהול גנדי - שהובס בבחירות הכלליות מוקדם יותר השנה - אמר כי החוק, וכן המאגר השנוי במחלוקת לרישום אזרחים, הם "כלי נשק לפילוג המוני שאותו מפעילים פשיסטיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully