וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: עונשים כבדים לאחים שתכננו לפוצץ מטוס עם מטחנת בשר

17.12.2019 / 11:03

האחים, חאלד ומוחמד חיאת, שמוצאם מלבנון, הורשעו בניסיון להבריח דרך אח שלישי - שלא היה מודע לכך - מטען במזוודתו. הם נסוגו אחרי שנאמר להם שהם במשקל חורג, אך נשלחו ל-40 ו-36 שנות מאסר. הם פעלו בהוראת אח רביעי, שלחם עם דאעש בסוריה

צילום: רויטרס ו-CNN, עריכה: שניר דבוש

בית משפט באוסטרליה הטיל היום (שלישי) עונשי מאסר ממושכים הוטלו על שני אחים שתכננו לפוצץ מטוס עם מטען שהוסתר במטחנת בשר. האחים, חאלד ומוחמד חיאת, שמוצאם מלבנון, הורשעו בעבירות טרור כשניסו לפוצץ מטוס של איתיחאד אירווייז ביולי 2017 במזימה של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). המזימה סוכלה בעזרת מידע מודיעיני מישראל.

חאלד נשלח ל-40 שנות מאסר, מתוכן 30 שנה ללא אפשרות לחנינה, בעוד שמחמוד נשלח ל-36 שנה, שמהן ירצה לפחות 27 שנה. המטען מאולתר היה אמור להיות מוברח במזוודה של אח שלישי, שלא היה מודע למזימה. אח רביעי, שנטען כי הוא לוחם עם דאעש בסוריה, נאשם בתכנון הפיגוע מרחוק.

מטוס של חברת איתיחאד איירווייז נוחת בנמל התעופה באבו דאבי, 4 במאי 2014. AP
מטוס של חברת "איתיחאד איירווייז", מאי 2014/AP

השופטת כריסטין אדמסון אמרה כי מתכנני הפיגוע כעסו על אחיהם משום שהיה נוהג להשתכר, להמר, לצאת למועדונים - והיה הומו. "הם ראו בו כמי שמבייש את המשפחה", אמרה. התכנית בוטלה אחרי שהם החליטו שיהיה זה מסוכן מדי לעבור דרך המכס אחרי שהצוותים בנמל אמרו כי המזוודות שלהן היו במשקל עודף.

בהחלטה, הסבירה השופטת כי למרות העובדה שאף אחד לא נהרג, האחים הצליחו "ליצור טרור" משום שהציבור נחשף לתכנית שלהם. "המזימה שאליהם נקשרו השניים ראתה בחזונה מספר גדול של הרוגים", אמרה.

  • עוד באותו נושא:
  • אוסטרליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully