וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חומרי נפץ מטורקיה ומטען במעבד בשר: כך ניסה דאעש להפיל מטוס באוסטרליה

4.8.2017 / 15:05

ארבעה חשודים, בהם שני אחים, נעצרו בחשד שתכננו לפוצץ טיסה של "איתיחאד איירווייז" בחודש שעבר. סגן מפקד המשטרה במדינה כינה את התכנית "אחת המזימות המתוחכמות שנרקמו על אדמת אוסטרליה"

צילום: רויטרס ו-CNN, עריכה: שניר דבוש

אזרח אוסטרליה שלח את אחיו לנמל התעופה בסידני כשהוא נושא מטען שהוסווה במטחנת בשר, בהוראת בכיר בדאעש – כך הודיעה היום (שישי) המשטרה במדינה. עוד נמסר כי השניים, שהואשמו בעבירות טרור, תכננו לייצר פצצה עם גז רעיל, כחלק מאחת ממזימות הטרור "המתוחכמות ביותר" שעמה התמודדה המדינה אי-פעם.

סגן מפקד המשטרה אמר כי חומרי נפץ צבאיים ששימשו לייצור המטען הוברחו במטען שנשלח מטורקיה. לדבריו, המטרה הייתה לפוצץ טיסה של חברת "איתיחאד אירווייז" ב-15 ביולי, אולם המטען מעולם לא עבר את הבידוק הביטחוני. "זאת אחת מהמזימות המתוחכמות ביותר שנרקמו על אדמת אוסטרליה מאז ומעולם", אמר.

המשטרה עצרה ארבעה חשודים בתחילת השבוע בפשיטה ברחבי סידני, העיר הגדולה ביותר באוסטרליה. אחד מהם שוחרר, ושניים מהם – האחים חאלד חיאת ומוחמד חיאת – הואשמו בעבירות טרור. החשוד הרביעי עדיין נמצא בחקירה.

שוטרים פדרליים במהלך סיור בנמל התעופה המקומי של סידני, אוסטרליה. רויטרס
המשטרה טענה כי אחד הנאשמים הוא בכיר בדאעש. שוטרים בנמל התעופה בסידני/רויטרס

המשטרה טוענת כי אחד משני הנאשמים הוצג בפני דאעש על ידי אחיו, שהיה אחד מבכירי הארגון בסוריה, והתקשורת ביניהם החלה באפריל. תחת הדרכתו, הוא ייצר מטען מתפקד לחלוטין. אחד מהאחים לא היה מודע לכך שהוא נושא במזוודתו מטען, שהוסווה כמעבד בשר, וניסה להעבירה בנמל התעופה.

לא ברור מה קרה בהמשך, אך המשטרה סבורה כי ככל הנראה אחד הנאשמים עזב את נמל התעופה כשהוא לוקח את המזוודה יחד עמו. אחיו עלה על הטיסה ולא שב מאז לאוסטרליה. במשטרה הבהירו כי המטען לא עבר את השיקוף ואת מערך האבטחה בנמל התעופה. "זה לא היה קרוב לכך", אמר סגן מפקד המשטרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
כוחות הביטחון באוסטרליה בפשיטה למעצר פעילי טרור. רויטרס
פשיטת המשטרה בסידני, השבוע/רויטרס

בנוסף לכך מסרה המשטרה כי חשפה תכנית בשלבים מוקדמים לבניית מתקן מאולתר לפיזור גז מימן-גופריתי, אך כי הנאשמים לא הספיקו לרכוש את כל החלקים הדרושים להכנתו. המתקן היה אמור להפיץ את החומר המכונה "גז ביצה סרוחה" העלול להיות קטלני בריכוזים גבוהים, אך חברי החוליה היו "רחוקים מאוד" מהשלמתו. על פי החקירה הנאשמים ניהלו "מגעים ראשוניים והיפותטיים" עם אנשי דאעש שהציעו להפעיל את המתקן במקום פומבי והומה אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully