וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרים גילו 71 מינים חדשים בשנת 2019 - וכך הם נראים

19.12.2019 / 0:04

על אף שמספר הגילויים החדשים השנה הוא הנמוך ביותר בעשור האחרון, חוקרים מצאו לא פחות מ-71 מינים חדשים של בעלי חיים וצמחים - עם כמה מהיצורים המוזרים ביותר שראינו עד היום (כולל דג הווקאנדה - פיית השפתן הויברניום)

מערכת וואלה! NEWS

מיפינו את העולם, גילינו את כל היבשות האפשריות ולפעמים זה נראה ששום דבר בכוכב הלכת הקטן שלנו כבר לא יכול להפתיע אותנו. אז תופתעו: בעשור האחרון נמצאו לא פחות מ-1,375 מינים חדשים של בעלי חיים וצמחים, ולפי הערכות המומחים - יותר מ-90 אחוזים מהמינים שחיים בטבע עדיין לא התגלו בכלל. בשנת 2019, יותר מתריסר חוקרים מהאקדמיה המדעית בקליפורניה גילו 71 זנים חדשים, ביניהם 17 דגים, 15 שממיתיים, 8 צמחים, 5 עכבישניים, 4 צלופחים, 3 צרעות, 2 אלמוגים ו-2 לטאות. כל אלו ואחרים נמצאו על פני 5 יבשות ו-3 אוקיינוסים, במקומות הכי נידחים ועמוקים שהצליח האדם להגיע אליהם.

לדברי נציג האקדמיה המדעית בקליפורניה, שאנון בנט, רשימת המינים החדשים השנה הייתה "מעט נמוכה" מהרגיל, אך "מלאה בממצאים אדירים". על אף ש-71 הוא מספר מכובד, בהשוואה ל-2018 אז נמצאו 229 מינים חדשים - הוא בהחלט נמוך. בנט הוסיף: "מגוון עשיר של צמחים ובעלי חיים הוא זה שמאפשר לחיים בכוכב הלכת שלנו לשגשג. קשרי הגומלין בין כל מערכות החיים מספקות חוסן קולקטיבי מול משבר האקלים שלנו. כל מין שהתגלה לאחרונה משמש תזכורת חשובה לתפקיד הקריטי שאנו ממלאים בהבנה טובה יותר ושמירה על מערכות אקולוגיות יקרות אלו".

הנה כמה מהמינים החדשים שנמצאו השנה:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully