וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת תנ"צ גיא ניר: מסתמן כי כתב האישום נגדו יבוטל

12.12.2019 / 18:17

בית הדין המשמעתי של המשטרה המליץ על ביצוע הליך גישור בעינינו של ניר, שיצא לחופשה כפויה מהמשטרה ב-2015 בשל אי עמידה בנוהל שעון נוכחות והתנהגות שאינה הולמת שוטר. מהשטרה נמסר: "בוחנים את האפשרות לסיים את העסקתו"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: שניר דבוש

בית הדין המשמעתי של המשטרה המליץ היום (חמישי) לבצע הליך גישור בעינינו של תנ"צ גיא ניר, ראש אגף החקירות במודיעין, שהוצא לחופשה כפויה מהמשטרה מסוף 2015 בגין אי עמידה בנוהל שעון נוכחות והתנהגות שאינה הולמת שוטר. במסגרת הליך הגישור, צפוי ניר להודיע כי הוא פורש מהמשטרה, וכתב האישום המשמעתי בעניינו ייסגר.

כתב האישום שהוגש לבית הדין המשמעתי של המשטרה נגד ניר, ראש חטיבת המודיעין באגף החקירות לשעבר, הוגש גם נגד רב-פקד צ', ששימשה כעוזרת שלו והייתה הקצינה שהתלוננה נגד ראש יחידת להב 433, ניצב רוני ריטמן. ניר הושעה מתפקידו בשנה שעברה בשל חשדות להתנהלות בלתי תקינה ומערכת יחסים עם פקודה. כתב האישום כלל עשרות סעיפים המתארים מקרים שבהם ניר והקצינה שהו יחד ביישוב שורש או בדירות המגורים שלהם, וכן מקרים שבהם מסרו דיווחים דומים על שעות העבודה שלהם. סעיפי אישום בודדים כוללים התייחסות להתנהלותם של השניים בעת ששהו בחטיבת המודיעין של המשטרה. גם כתב האישום נגד הקצינה צ' צפוי להיסגר והיא תמשיך בשירותה במשטרת ישראל.

בכתב האישום שבו לא הוסתר שמה של הקצינה ושהוגש לאחר שזו הגישה תביעת דיבה נגד מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, מתואר כי בחלק מהמקרים כללו הדיווחים של ניר ושל צ' התייחסות לשעות עבודה, בעוד שבפועל הם שהו יחדיו במסגרת פרטית מחוץ למקום עבודתם.

תנ"צ גיא ניר, מפקד חטיבת המודיעין במשטרה. 2011. ניר קידר, הארץ
יפרוש מהמשטרה והתיק נגדו ייסגר. תנ”צ גיא ניר/הארץ, ניר קידר

מקורביו של גיא ניר מסרו בתגובה להחלטת בית הדין, כי הוא מברך על סיום ההליך המסתמן ומחיקת כתב האשום נגדו. "גיא לא רוצה לפרוש מהמשטרה והוא ישמח לתרום למשטרת ישראל. הוא מעמיד את עצמו לתרום בכל תפקיד אליו הוא יידרש".

עו"ד איציק כהן המייצג את גיא ניר מסר בתגובה כי "תת-ניצב ניר טען מהיום הראשון בו נפתחה כנגדו חקירת קצין הבודק, לפני ארבע שנים, כי לא ביצע כל עבירה משמעתית ונלחם בהליך ארוך למעלה משנתיים להוכיח את חפותו". עו"ד כהן הוסיף כי "התוצאה אליה הגיעה המשטרה לא הפתיעה אותנו ואנחנו שמחים שהשכל הישר ניצח גם אם באיחור ניכר. עם זאת על העוול שנגרם לניר, קצין מצטיין בארגון, במשך ארבע השנים האחרונות אי אפשר לסלוח"

ממשטרת ישראל נמסר כי "בעקבות המלצת בית הדין למשמעת, לבצע הליך גישור בעניינו של הקצין, בימים אלה נבחנת האפשרות לסיים את העסקתו של תנ"צ ניר במשטרת ישראל ובמקביל אף נבחנת סוגיית ההליך המשמעתי המתנהל נגדו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully