וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצב ריטמן שנחשד בהטרדה מינית פורש: "נקלעתי בעל כורחי לסיטואציה הזויה"

3.5.2018 / 1:14

מפקד להב 433 לשעבר הודיע למפכ"ל על רצונו לסיים את שירותו בארגון ולא ימתין לתפקיד חדש. ריטמן, שננזף בשל מעורבתו בפרשת הטרדות מיניות, כתב למפכ"ל אלשיך כי הוא "בוחר להעדיף את טובת המשטרה" בהחלטתו

אלשיך: "לא הייתה טעות בהתנהלות המשטרה בנושא ניצב רוני ריטמן"/עריכה: יאיר דניאל

מפקד להב 433 לשעבר, ניצב רוני ריטמן, הודיע הערב (רביעי) על החלטתו לפרוש מהמשטרה. ריטמן שננזף בעקבות מעורבות בפרשת ההטרדות מיניות, הודיע על פרישתו מהתפקיד לפני כחמישה חודשים, אולם נשאר בשורות הארגון. "החלטתי להודיעך כי אני מבקש לסיים את שירותי ולפרוש ממשטרת ישראל", כתב ניצב ריטמן למפכ"ל המשטרה רוני אלשיך. "בנסיבות שנוצרו, נראה לי כי תרומתי הציבורית תהיה רבה יותר לאחר פרישתי, בהבאת הרשמים שספגתי במהלך שליחותי הציבורית לידיעת הציבור ביום המתאים, במועד שאבחר ובדרך שאבחר".

במכתבו למפכ"ל ציין ריטמן כי בזמן שחלף מאז שהודיע על רצונו לפרוש מהפיקוד על להב 433, התלבט ממושכות בנוגע להמשך דרכו במשטרה. "כפי שידוע לך, נקלעתי בשנים האחרונות בעל כורחי לסיטואציה הזויה, שלא ריפתה את ידי במאומה ותוך כדי מאבק על שמי הטוב, הובלתי יחד עם רבים וטובים, את יחידת להב 433 'להישגים ארגוניים פנומנליים חסרי תקדים', כפי שאתה עצמך ציינת בנאומך בפני שוטרי היחידה, בערבו של חג הפסח האחרון".

ניצב רוני ריטמן. ראובן קסטרו
החליט לפרוש מהמשטרה. ניצב רוני ריטמן/ראובן קסטרו

ריטמן תקף את בג"ץ בעקבות ההתנהלות בעניינו, ואף הלין על כך שלאחר פרישתו מתפקידו - לא זכה תפקיד ניצב אחר. "לצד כיבוד פסיקת בג"ץ בעתירה מנהלית, לאחר שלא נבחנו העובדות עצמן בערכאה שיפוטית כלשהי וכן למרות שאני סבור כי ההחלטה שנתקבלה היתה על בסיס עובדות חלקיות ופרשנות מגמתית שניתנה להן על ידי צד אחד בלבד, ביקשתי לסיים, ביוזמתי, את תפקידי כראש להב 433 ,לאחר שלוש וחצי שנים בתפקיד", הזכיר. "ציפיתי, כפי שהובטח לי על ידך ,בתיאום עם היועץ המשפטי לממשלה, פרקליט המדינה ובהסכמת השר לבטחון פנים , לתפקיד 'רוחב' ברמת ניצב שבו אוסיף לתרום מנסיוני לעם ישראל ולמשטרת ישראל".

עוד הוסיף ראש להב 433 לשעבר כי "לא נסתר מעיני השיח התקשורתי הנוכחי, המקים בנוסף, חשש לאי הארכת כהונתך בשנה , בין היתר על רקע תמיכתך בי. לצד הזעזוע מאמירות הנאמרות בעניין הארכת הכהונה ומיוחסות לגורמים פוליטיים ואינטרסנטיים, ההקשר שנעשה לחקירות הרגישות שהתנהלו ומנוהלות בלהב 433 ורצוני העז להשאר לצידך ולהילחם בכוחות המאיימים על דמותה של ישראל כולה ברור לי שלא אמתין זמן בלתי סביר ולא אוותר על זקיפות הקומה וערכיי הפיקודיים והמוסריים בעבור תפקיד נוסף . אני בוחר היום להעדיף את טובתה של משטרת ישראל ,לא לתת יד למלעיזים ולהקשות עליך בעצם השארותי בארגון, דבר שעלול לגרור את השהיית סבב הבכירים הצפוי, בשל הקושי לריצוי מאן דהוא במציאת תפקיד 'לא רלוונטי' עבורי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך במהלך יום ההצדעה למשטרת ישראל, בנוכחות ארדן ואלשיך, כנסת ישראל 5 פברואר 2018. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
אלשיך וארדן/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

עורך דינו של ריטמן, ירון לונדון ציין כי ריטמן "נתן למשטרה 33 ימים לאחר שעזב את תפקידו בפסח וקבע שעד ל"ג בעומר יחזור לארגון, ברגע שלא אפשרו לו זאת החליט שאף אחד לא עושה לו טובה והחליט לפרוש מהמשטרה".

לפני כחצי שנה קבעו שופטי בג"ץ כי יש לשקול מחדש את ההחלטה להשאיר את ניצב ריטמן בתפקיד מפקד להב 433 וביקרו בחריפות את התנהלותו של מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך בנושא. הם קבעו שאלשיך, שהוביל את הטיפול בפרשה, לא נתן משקל מספיק לראיות נגד ריטמן ולאמירות סקסיסטיות שלו בזמן חקירתו במחלקה לחקירות שוטרים, ומנגד נתן משקל מופרז לבדיקת פוליגרף פרטית שערך.

הנימוק העיקרי לפסק הדין, בלשונו של השופט עוזי פוגלמן, קבע כי "ההחלטה בדבר הימנעות מנקיטת צעדים מנהליים נגד ריטמן איננה מתייחסת לנתונים ענייניים מהותיים שנכללים בתשתית העובדתית בעניין שלפנינו, מן העבר האחד, ונותנת משקל לא ראוי לשיקולים אחרים, מן העבר השני". לפוגלמן הצטרפו השופטים ג'ורג' קרא ויצחק עמית.

(עדכון ראשון: 23:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully