וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפעם זה יהיה קצר יותר: כל מה שצריך לדעת לקראת בחירות 2020

12.12.2019 / 0:04

מערכת הבחירות השלישית צפויה להיות קצרה מקודמתה ותימשך 82 ימים בלבד. היכן יפורסם פנקס הבוחרים? מתי ייסגרו הרשימות? ומתי יחלו שידורי התעמולה. מדריך לבחירות השלישיות

עריכה: עמית שמחה

אחרי שהכנסת ה-22 הצביעה על פיזורה, הבחירות השלישיות לכנסת ה-23 יצאו לדרך. הן יתקיימו ב-2 במרץ 2020, אולם הפעם, בניגוד לרוב הבחירות בישראל, מערכת הבחירות תהיה קצרה מתמיד ותימשך 82 ימים בלבד.

2 בינואר הוא המועד האחרון שבו ראש הממשלה בנימין נתניהו יוכל להגיש את בקשת החסינות הפרלמנטרית מפני העמדה לדין ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. ב-8 בינואר יפורסם פנקס הבוחרים הרשמי, לאחר שיינתן לציבור הבוחרים כדי לוודא שהם מופיעים בו. שלושה ימים מאוחר יותר ייכנס הפנקס לתוקף.

יום הבוחר- בחירות מועד ב' יצאו לדרך ברחבי הארץ, 17 בספטמבר 2019
כתבת צבע של יניר- בחירות בשדרות. לירון מולדובן
הפעם זה יהיה קצר יותר. יום הבחירות בספטמבר/לירון מולדובן

מאוחר יותר, ב-14 בינואר, המפלגות המתמודדות בבחירות יגישו את רשימת המועמדים מטעמן לוועדת הבחירות המרכזית, בהליך שיימשך יומיים. עד לתאריך זה המפלגות יידרשו לקבוע את אופי הרשימות לכנסת. בליכוד למשל, מרכז המפלגה אישר בתחילת השבוע כי לא יתקיימו פריימריז לרשימת המפלגה וכי הרשימה תוקפא, אולם כבר מחר המרכז יכונס שוב והוא צפוי לאשר את קיומם של פריימריז לראשות המפלגה ב-26 בדצמבר.

מיד בסיום הגשת הרשימות, ועדת הבחירות המרכזית תפתח בבדיקת כשירותם של המועמדים בכל אחת מהרשימות. לציבור תינתן ארכה של שבוע לעתור נגד התמודדותה של רשימה זו או אחרת. ב-1 בפברואר, ועדת הבחירות תפרסם את רשימות המועמדים שאושרו להתמודדות, וכעבור עשרה ימים, ההודעות לבוחר יישלחו למצביעים ברחבי הארץ.

עוד בוואלה!

בכירים בליכוד לנתניהו: ותר על החסינות כדי לחשוף את התנגדות כחול לבן לאחדות

לכתבה המלאה
המרכז המבצעי לוגיסטי של ועדת הבחירות המרכזית לכנסת בשוהם 24 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
בפברואר יישלחו ההודעות לבוחר. מחסני ועדת הבחירות/ראובן קסטרו

ב-17 בפברואר, שבועיים לפני הבחירות המתוכננות, יחלו שידורי התעמולה בטלוויזיה וברדיו. יומיים אחר כך, ב-19 בפברואר, ההצבעה תיפתח בנציגויות ישראל בחו"ל. ב-22 בפברואר יפורסמו רשימות המועמדים לכנסת באופן רשמי וב-2 במרץ יתקיימו הבחירות.

על ועדת הבחירות יש לפרסם את תוצאות הבחירות הרשמיות עד ל-10 במרץ, בתוך שמונה ימים מתום ההצבעה. את הערעורים על התוצאות ניתן יהיה להגיש עד ל-24 במרץ, 22 יום לאחר הבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully