וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פגיעת הברק בצפון: המ"פ חדל את האימון בשל מזג האוויר וזיהה שחייל נפגע

9.12.2019 / 18:18

לוואלה! NEWS נודע כי מפקד הפלוגה החליט לעצור את הניווט בעקבות מזג האוויר, וזמן קצר לאחר מכן זיהה כמאה מטרים ממנו שאחד הלוחמים נפגע מברק. גורמים בצה"ל מתחו ביקורת על קיום האימון וניסו לקשור לאסון בנחל חילזון. מח"ט גולני: הפעולות בשטח עמדו בסטנדרט המקצועי

עריכה: אסף דרורי

מפקד הפלוגה בחטיבת גולני החליט אמש (ראשון) לחדול את אימון הניווט בעקבות החרפה בתנאי מזג האוויר, וזמן קצר לאחר מכן זיהה כי חייל נפגע ממכת ברק - כך נודע לוואלה! NEWS. על פי עדויות, יותר משעה לאחר תחילת האימון של פלוגת מסלול דיווחו מפקדים וחיילים על התגברות הגשם והרוחות. כתוצאה מכך חדל המ"פ את האימון והחליט לכנס את החיילים בנקודת חבירה, משם יחזרו לבסיס בצפון הארץ.

לדברי גורמי צבא, לאחר קבלת ההחלטה הבחין המ"פ במרחק מאה מטרים ממנו בחיילים שטיפלו בחייל שנפגע ממכת ברק. בעת שהחלו בפעולות החייאה, הוזעקו למקום מסוק, אמבולנס ורכב פינוי. החייל פונה במצב קשה לבית החולים רמב"ם בחיפה להמשך טיפול. ההודעה על מצבו הותרה לפרסום באופן מלא רק לאחר ההודעה לכלל בני משפחתו.

צעיר שככה"נ נפגע ממכת ברק, בשטח פתוח באזור רמת השופט מועצה אזורית מגידו, 8 בדצמבר 2019. תיעוד מבצעי מד"א, מד"א
אחרי קבלת ההחלטה הבחין המ"פ בחיילים שטיפלו בחייל. זירת פגיעת הברק, אתמול/מד"א, תיעוד מבצעי מד"א

מפקד חטיבת גולני, אלוף-משנה שי קלפר שתחקר את האירוע, קבע כי הפעולות שבוצעו בשטח עמדו בסטנדרט המקצועי המצופה מהכוח שסייע בהצלת חייו של החייל. במקביל, נשמעה ביקורת קשה של גורמים בצבא על עצם קיום אימון הניווט חרף תנאי מזג האוויר, שהיו ידועים. לטענת הגורמים, נכון היה לדחות את האימון למועד אחר.

חלק מהגורמים ניסו לקשור בין התקרית לבין האסון בנחל חילזון של חטיבת הצנחנים אשתקד, שהתקיים אף הוא בתנאי מזג אוויר קשים ובמהלכו נהרג סמל אביתר יוספי. עם זאת, גורם צבאי נוסף דחה את הטענות והסביר כי האימון התקיים בכפוף לאישורים הנדרשים לאימון מסוג זה, כולל אישור של מחלקת בטיחות ובקרת איכות (מבק"א) של זרוע היבשה. בנוסף לכך, הגורם הדגיש כי את ההחלטה לחדול את האימון קיבל המפקד עוד בטרם פגע הברק בחייל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully