וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין במסע תעמולה: תמשיך "להכשיר" אנשים במחנות המעצר של מוסלמים

בכירים במחוז שינג'יאנג תקפו את הדלפת המסמכים שחשפה את רשת המחנות, המשמשים מעין בתי כלא, לאויגורים ולמיעוטים אחרים במחוז. לדבריהם, "התלמידים" סיימו את ההכשרה שלהם ואיכות חייהם השתפרה. לפי הערכות ארגוני זכויות אדם, כמיליון איש מוחזקים במחנות

עריכה: עמית שמחה

סין הגנה היום (שני) על רשת המחנות לחינוך מחדש שלה במחוז שינג'יאנג, ואמרה שהיא תמשיך "להכשיר" תושבים גם אחרי דליפת מסמכים ממשלתיים נפיצים שפירטו את דרכי המעקב שלה אחרי אוכלוסיית האויגורים המוסלמים באזור. ארגוני זכויות אדם מעריכים שברשת המחנות העצומה מוחזקים יותר ממיליון אוגורים ומיעוטים מוסלמים אחרים, שמתוארים כמחנות לחינוך מחדש המנוהלים בדומה לבתי כלא ומטרתם למגר את התרבות והדת האויגרית.

הממשלה בבייג'ינג פתחה בימים האחרונים במסע תעמולה כדי להצדיק את המדיניות הביטחונית שלה לאחר הדלפת המסמכים והצעת החוק שעברה בבית הנבחרים בארצות הברית הקוראת לסנקציות נגד גורמים המעורבים במדיניות זו.

במסיבת עיתונאים שכינס שוהט זקיר, מנהיג המחוז שבמערב הרחוק של סין, הוא דחה את הערכות ארגוני זכויות האדם ומומחים זרים, אך לא סיפק את מספרם של האנשים שמוחזקים ב"מרכזים להכשרה מקצועית", כפי שמתאר אותם המשטר הקומוניסטי.

"התלמידים, בעזרת הממשלה, הגיעו לשיעור תעסוקה יציבה ושיפרו את איכות חייהם", אמר זקיר. לדבריו, נכון לעכשיו, אותם "תלמידים" סיימו "את הקורסים שלהם" והוסיף כי "יש אנשים שבאים והולכים" מהם.

מגדל שמירה במחנה מעצר למוסלמים בארטוקס, שינג'יאנג, סין, 3 בדצמבר 2018. AP
מגדל שמירה במחנה מעצר למוסלמים בארטוקס, שינג'יאנג/AP

הוא ציין כי בנוסף למרכזים, הצעד הבא של הממשל בשינג'יאנג יהיה "להמשיך עם הכשרה חינוכית יומיומית, שגרתית, רגילה ופתוחה לתושבי הכפרים, לחברי המפלגה, לחקלאים, לרועי צאן ולבוגרי מוסדות חינוך מובטלים". הוא לא פירט.

בחודש שעבר השיג עיתון ניו יורק טיימס 403 מסמכים שעסקו במאבק של בייג'ינג במיעוטים האתניים, המוסלמים ברובם, בשינג'יאנג, כולל נאומים של הנשיא שי ג'ינפינג שלא פורסמו בפומבי אלא רק בתוך המפלגה, ובהם קרא שלא להפגין "שום רחמים" נגד הקיצונים. מסמכים נוספים הודלפו לקונסורציום הבינלאומי לעיתונאים חוקרים (ICIJ), שפירטו כיצד נדרשו גורמים מקומיים לפקח על עצירים במחנות ולמנוע את בריחתם.

לאחר שהכחישה בתחילה את קיומם של מחנות חינוך מחדש, סין הכירה בכך שהיא פתחה "מרכזים להכשרה מקצועית" בשינג'יאנג, שמטרתם למנוע את התפשטותה של קיצוניות דרך לימוד מנדרינית וכישורי עבודה.

עוד בוואלה!

בית הנבחרים קורא להטיל סנקציות על סין בשל יחסיה לאויגורים

לכתבה המלאה

שו האירונג, מזכ"ל המפלגה בעיר הבירה של שינג'יאנג, אורומצ'י, תקף היום את כלי התקשורת שקיבלו את המסמכים, והאשים אותם כי הם "מעוותים ומכפישים בזדון" את מחנות החינוך מחדש של האזור ואת "פעילות המאבק בטרור ובקיצוניות". זקיר גם גינה את הצעת החוק של בית הנבחרים האמריקני כ"הגמוניה בוטה". לדבריו, כל הקבוצות האתניות בשינג'יאנג מביעות גינוי תקיף ומתנגדות נחרצת לכך".

כלי תקשורת בסין הגבירו את ההגנה על מדיניות הממשלה בשינג'יאנג, כשהם פרסמו בטוויטר סרטונים גרפיים עם כתוביות באנגלית שתיעדו התקפות קטלניות באזור. במסיבת העיתונאים היום, הפיצו הבכירים עותקים של סרט תיעודי על לוחמה בטרור באזור, והוצגו סרטונים שתיעדו לכאורה מתקפות במחוז, כולל פיגוע דקירה המוני ב-2014, שבו נהרגו 31 בני אדם ונפצעו יותר מ-130 אחרים.

שינג'יאנג היא "ארץ של הרמוניה ויציבות בה אנשים מקבוצות אתניות שונות חיים ועובדים בשלום", אמר קול גברי באנגלית בזמן שסרטון פרסומי בעל אופי שונה מאוד הושמע לפני מסיבת העיתונאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully