וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות והתעשיינים לרה"מ: הרחב את טווח הפיצויים עקב סבב ההסלמה

9.12.2019 / 9:58

במכתב שהעבירו יו"ר ההסתדרות ויו"ר נשיאות המגזר העסקי לראש הממשלה, קראו לו לתקן את מנגנון הפיצויים ולהחילו גם על יישובים במרחק של עד 80 ק"מ מהרצועה. זאת לאחר ששר הביטחון בנט הכריז על מצב מיוחד בטווח זה במהלך אירועי מבצע "חגורה שחורה"

מסעדנים מהדרום נפגשים עם יו"ר ועדת הכספים אחרי שאושר מתווה הפיצויים לנזקים שספגו בעקבות סבבי הלחימה בדרום/עריכה: עמית שמחה

יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד ויו"ר נשיאות המגזר העסקי שרגא ברוש פנו אתמול (ראשון) לראש הממשלה בנימין נתניהו וקראו לו לתקן את מנגנון הפיצויים שנחשף בוואלה! NEWS לאחר סבב הלחימה האחרון ברצועת עזה. במכתב שהעבירו לראש הממשלה קראו השניים להרחיב את המנגנון ולהחילו על בעלי עסקים עד למרחק של 80 ק"מ מרצועת עזה, בהתאם לאזורים עליהם הכריז שר הביטחון נפתלי בנט על מצב מיוחד.

עם חיסולו של בכיר הג'יהאד בהאא אבו אל-עטא והאזעקות שנשמעו בתל אביב בחודש שעבר, פיקוד העורף הנחה שלא להתייצב לעבודה ושלא לפתוח את מוסדות החינוך במרכז ובדרום הארץ. בעקבות החלטה זו הושבתה העבודה הסדירה במגזר העסקי בישראל עד לטווח 80 ק"מ, ועובדים רבים נעדרו מעבודתם.

על פי חישוב שערכו בהתאחדות התעשיינים, הנזק הכלכלי שנגרם במהלך מבצע חגורה שחורה למשק ולמעסיקים נאמד ב-1.1 מיליארד שקלים. סכום זה אינו כולל נזקים שנגרמו בעקבות פגיעת טילים, אובדן מוניטין, איחורים בלוחות זמני אספקה ועוד. הרחבת המנגנון כפי שביקשו השניים, מוערכת בעלות של כחצי מיליארד שקלים למדינה.

פתיחת מקלט ברחוב דובנוב 8 תל אביב בעקבות ירי לגוש דן, 14 במרץ 2019. אבי כהן
לתקן את מנגנון הפיצויים. פתיחת מקלטים בגוש דן בעקבות "חגורה שחורה"/אבי כהן

בשבוע שעבר חתם נתניהו על צו ההרחבה שהחיל את הוראות ההסכם המשולש בין הממונה על השכר, קובי בר נתן, יו"ר ההסתדרות ויו"ר התאחדות התעשיינים על כלל המעסיקים במשק לתקופה שמחודש מאי ועד סוף דצמבר עד ל-40 ק"מ מהרצועה. לפי ההסכם, ישולם שכר לעובדים שנעדרו מעבודתם בעקבות הוראות פיקוד העורף. עם זאת, ההסכם לא עודכן בהתאם לאירועי מבצע "חגורה שחורה", במהלכו גם עובדים ובעלי עסקים באזורים המרוחקים יותר מ-40 ק"מ נדרשו להיעדר ממקום עבודתם בהתאם להכרזת השר בנט על מצב מיוחד במרחק של עד 80 ק"מ.

במכתבם, בר-דוד וברוש הודו תחילה לראש הממשלה על החלת ההסכם הראשונית, ולאחר מכן שבו על הבקשה לתקן אותו ולעדכנו בהתאם למצב. "יש לתקן בהוראת שעה את תקנות מס רכוש וקרן פיצויים... ולהרחיב את תחולתן כך שיפוצו מקומות עבודה במרחק של 40 עד 80 ק"מ, ובהתאם להחלטות פיקוד העורף".

"ברגע שפיקוד העורף מחליט לעצור ולסגור עסקים ותעשיות הוא צריך לדעת שיש לו אחריות מלאה ביום שאחרי לפצות אותה", טען רון תומר, תעשיין ויו"ר ועדת הסברה של התאחדות התעשיינים. "לא יתכן שתתקבל החלטה כזאת מבלי לשקול כל משמעות של נזק כלכלי. אני מצפה ממדינת ישראל לדעת ולפצות את מי שנגרם לו נזק בגלל הסגירה הזאת. אי אפשר שהתעשיינים והעובדים ישלמו את המחיר על החלטות שמתקבלות ברמה הארצית. הממשלה חייבת לדעת שכל החלטה כזו גוררת פיצוי מלא, ושזה גם יגרום לכך שבעתיד צעד כזה יישקל מול המשמעות הכלכלית שלו".

"מפעלים רבים מצוידים היום באמצעי הגנה נגד רקטות וטילים ולכן לא ייתכן שיעצרו את המדינה בכל פעם שיעלה איום", הוסיף תומר. "בסופו של יום צריך לזכור שכדי לקיים כלכלה נכונה ובריאה צריך ודאות. קשה לאנשים לפעול בתנאים של אי ודאות. לנו התעשיינים יש מחויבות לייצור, הן לעובדים והן ללקוחות. סגירת מפעלים עלולה לגרום נזק לשירות שאנחנו נותנים ללקוחות בארץ ובחו"ל. לכן מבקשים לשקול תוך שיתוף פעולה עם נציגי התעשיינים".

עוד בוואלה!

"תיקון העוול": מתווה הפיצויים למסעדות ואולמות האירועים בדרום נחשף

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully