וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי מחיצות: סעודיה מבטלת את ההפרדה בין גברים לנשים במסעדות

הממשלה הודיעה כי בתי עסק ומקומות בילוי כבר לא יידרשו להפריד בין משפחות ונשים לבין גברים, במסגרת הקלות נוספות בחוקים הנוקשים בממלכה השמרנית. ההפרדה נעשתה בדרך כלל באמצעות מסכים, אך לאחרונה היא כבר לא נאכפה בשטח

צילום: רויטרס

ערב הסעודית הודיעה אתמול (ראשון) שכבר לא תדרוש ממסעדות כניסות נפרדות לנשים ולגברים, במקום כניסה אחת למשפחות ולנשים, ואחרת לגברים שמגיעים בעצמם, כפי שהיה נהוג עד עתה. לפי הודעת משרד הרשויות המקומיות, במקום זאת, בתי עסק יוכלו להחליט לבדם בנושא. לרוב ההפרדה נעשתה באמצעות מסכים שהוצבו במסעדות.

התקנות כבר הוקלו בשקט בפועל, אחרי שמסעדות, בתי קפה ומקומות מפגש אחרים כבר לא אכפו את ההפרדה. הפעולה מצטרפת לסדרה של רפורמות חברתיות שהעבירה הממלכה הסונית השמרנית בשנים האחרונות, אך לוותה בדיכוי של מתנגדי שלטון ופעילים.

מחיצה מפרידה בין נשים לגברים בסניף מקדונלדס, ריאד, ערב הסעודית, 11 ביולי 2004. AFP, GettyImages
מחיצה בסניף מקדונלדס בריאד, 2004/GettyImages, AFP

מאז שהנסיך מוחמד בן סלמאן הפך ליורש העצר ב-2017, הוא העביר מהלכים לפתיחת החברה השמרנית, שזכו לשבחים בקהילה הבינלאומית - אך במקביל הואשם בן סלמאן במעצר של מתנגדיו, פעילים למען זכויות נשים, ובאחריות לרצח העיתונאי הסעודי ג'מאל חאשוקג'י בקונסוליה באיסטנבול בשנה שעברה, שגרר גינויים חריפים.

למרות זאת, מנהיגים בולטים בעולם, בראשם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, המשיכו לעמוד לצדה של ערב הסעודית, שטוענת שרצח העיתונאי שברח לארצות הברית היה "מבצע סורר" של סוכנים סעודים. עם זאת, מתנגדיה של הממלכה ודוח של האו"ם סבורים כי הייתה זו הוצאה להורג מתוכננת.

עוד בוואלה!

גל מעצרים חדש בסעודיה. הפעם, סופרים ואנשי רוח על הכוונת

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully