וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל מעצרים חדש בסעודיה. הפעם, סופרים ואנשי רוח על הכוונת

26.11.2019 / 12:27

גורמים אמרו כי שמונה אנשים נלקחו מבתיהם בריאד ובעיר הנמל ג'דה על ידי שוטרים סמויים, על אף שלא ברור במה הם חשודים. יורש העצר בן סלמאן עצר עשרות ממבקריו בשנים האחרונות, חרף הרפורמות החברתיות והכלכליות שהעביר

צילום: רויטרס

ערב הסעודית עצרה לפחות שמונה בני אדם, רובם אינטלקטואלים וכתבים - כך אמרו שני גורמים המעורים בנושא. הממלכה הסונית פועלת בשנתיים האחרונות בתקיפות נגד כל סממן של חופש הביטוי.
אחד הגורמים אמר כי הם נלקחו בשבוע שעבר מבתיהם בבירה ריאד ובעיר הנמל ג'דה שלחופי הים האדום על ידי שוטרים סמויים, אולם הסיבה למעצרם לא ידועה.

משרד התקשורת הסעודי לא הגיב לנושא. ריאד מכחישה שהיא מחזיקה באסירים פוליטיים, אך גורמים בכירים אמרו כי הם עוקבים אחרי פעילים, ולעתים עוצרים אותם, כחלק מהצורך לשמור על היציבות החברתית.

הגורמים אמרו כי העצורים אינם פעילים בולטים. חלקם אינטלקטואלים שפרסמו מאמרים או הופיעו בטלוויזיה, בזמן שאחרים הם יזמים. ערב הסעודית אוסרת על קיום הפגנות, מפלגות פוליטיות או איגודי עובדים, וכלי התקשורת נשלטים בידי הרשויות, כשביקורת על משפחת המלוכה עלולה להוביל לעונשי מאסר.

יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן, 18 בספטמבר 2019. רויטרס
לא מוכן לקבל ביקורת. בן סלמאן/רויטרס

בזמן שריאד משמשת הנשיאה התורנית של ארגון 20 המדינות המתועשות, היא מתקשה להתגבר על הביקורת הבינלאומית הגוברת על מצב זכויות האדם שלה. זאת במיוחד מאז הרצח של העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י בשנה שעברה, מעצרן של פעילות למען זכויות נשים והמלחמה ההרסנית בתימן, וחרף הרפורמות הסוציאליות והכלכליות של יורש העצר.

הרשויות בממלכה המסוגרת עצרו בשנים האחרונות אנשי עסקים, נסיכים, פעילי זכויות אדם ואנשי דת שנתפסו כמתנגדים לצבירת כוחו של יורש העצר, המשמש השליט בפועל של הממלכה הסונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully