וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליט המדינה: ייחוס זדון להחלטה על נתניהו עלול למוטט את יסודותינו

8.12.2019 / 18:46

שי ניצן מתח ביקורת חריפה נגד דבריו של ראש הממשלה נתניהו בעקבות ההחלטה להגיש נגדו כתב אישום, ואמר כי מדובר ב"מסע שיסוי נגד גורמי אכיפת החוק". לדבריו: "לא מדובר בביקורת בונה - אלא בביקורת שבאה להרוס"

עריכה: אסף דרורי

פרקליט המדינה שי ניצן מתח ביקורת חריפה היום (ראשון) נגד אמירותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאחר שתקף את הפרקליטות וגורמי אכיפת החוק על ההחלטה להגיש נגדו כתב אישום. הוא טען כי האמירות, שחלקן הופנו אישית כלפיו, הן חלק ממסע שיסוי נגד מערכות האכיפה. "ייחוס מניעי זדון הוא מופרך מיסודו ועלול להביא להפלת יסודות הבית", אמר ניצן בנאומו בוועידת מקור ראשון.

"לאחרונה מוטחות בראשי מערכת אכיפת החוק האשמות אישיות, בהפגנות, כלי התקשורת, הרשתות החברתיות", ציין ניצן בפתח דבריו. הוא אף הזכיר את הקריאות נגדו ונגד ליאת בן ארי, פרקליטת מחוז ת"א מיסוי וכלכלה. "אבקש להדגיש שבין ביקורת עניינית להאשמות המוטחות לאחרונה אין שום קשר. הטעם העיקרי לבחירתי שלא להחריש עוד הוא כי המשך מסע השיסוי הוא מבוכה לכולנו וסופו שיביא חלילה להפלת יסודות הבית. מי שבאמת מבקשים להביא לתיקון המערכת אינם פועלים לריסוקה. אין המדובר בביקורת בונה אלא בביקורת שתכליתה להרוס את אמון הציבור במערכת עד היסוד כדי להפוך בלתי לגיטימית החלטה בתיק מסויים".

שי ניצן בועידת מקור ראשון, בנייני האומה, 8 בדצמבר 2019. צילום מסך
"הדבר עלול למוטט את הבית". ניצן/צילום מסך

ניצן נמנע מלנקוב במפורש בשמו של ראש הממשלה, אך טען כי נוצר שיח השמצות "מופרך על הפיכה שלטונית". "בתגובה להחלטת היועמ"ש נטען ברבים כאילו הצעת כתב האישום היא בגדר הפיכה ולא פחות הפיכה שלטונית", אמר. "כדי להבהיר עד כמה מופרכת הטענה אבקש להסביר בתמצית המאבק בשחיתות מכל קצוות הקשת הפוליטית".

ניצן פירט את פועלו במלחמה בשחיתות השלטיונית לאורך כל שנות עבודתו בפרקליטות. "מעולם לא שקלתי שיקולים פוליטיים ומעולם לא לקחתי בחשבון את עמדותיו הפוליטיות של נאשם.", הבהיר "ההחלטה הדרמית ביותר שקיבלתי בשנתי הראשונה כרקליט מדינה היא הבקשה להחזיר לבית המשפט המחוזי את הדיון בעניינו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. כך החלטתי לאחר ששולה זקן החליטה לחתום על הסכם עד מדינה וסיפקה הקלטות שלה ושל אולמרט. מעולם לא הוגשה בקשה כזו".

פרקליט המדינה, שכהונתו עומדת בפני סיום, ציין כי בשנים האחרונות הגיש לא מעט כתבי אישום נגד ראשי רשויות מקומיות, ללא קשר להשתייכותם הפוליטית ובהתבסס על הריאיות נגדם. "לא למותר לציין כי גם סגרתי תיקים רבים של ראשי רשויות מכל קצווי הקשת הפוליטית". בהמשך אף ציין את פועלו בתיקים בעלי משמעות ביטחונית.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך כנס החירום של הליכוד נגד ממשלת מיעוט בתמיכת המפלגות הערביות, גני התערוכה, תל אביב 17 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
"התבססות על הראיות בלבד". נתניהו/ראובן קסטרו

על החלטות בעניין תיקי ראש הממשלה, טען ניצן כי הן התקבלו "על בסיס התשתית הראייתית שלא לחקור כחשוד את בנימין נתניהו. ישאל השואל: 'מה היה יותר טוב לפרקליטות שבתוך הפרקליטות מ'לתפור' את ראש הממשלה גם בתיק זה?' אך הנה - החלטנו שאין מקום לעשות זאת וספגנו על כך ביקורת רבה מהצד השני של המפה הפוליטית. זוהי תעודת הזהות המשפטית, בתחום המאבק בשחיתות, של אותו "מהפכן שלטוני". האם כך נראה מהפכן?"

"אין זה מתקבל על הדעת שאדם שהקדיש את חייו המקצועיים למאבק המשפטי בטרור ובשחיתות השלטונית, מכל קצוות הקשת הפוליטית, למאבק בארגוני פשיעה, למאבק למען ערכיה של המדינה היהודית הדמוקרטית - ויום אחד יקום וינסה לבצע הפיכה שלטונית נגד השלטון כאן במדינה", חתם ניצן. מדובר בטענה מופרכת באין כמותה וחסרת כל יסוד. כך ביחס אליי וכך ביחס לשותפיי".

  • עוד באותו נושא:
  • שי ניצן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully