וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החוץ בארה"ב: נתניהו לא הציג לפומפאו תוכנית לסיפוח הבקעה

7.12.2019 / 18:21

עוזרו של שר החוץ האמריקני הבהיר כי בניגוד לטענות רה"מ, בפגישה בין השניים לא הועלה כל מתווה לסיפוח. לדברי העוזר, "עמדתה המסורתית של ארה"ב היא שמעמד הקבע של השטח צריך להיקבע ע"י הצדדים". בתום פגישתו עם פומפאו בליסבון אמר נתניהו כי השניים דנו בנושא

אתר רשמי

עוזר שר החוץ האמריקני לענייני המזרח התיכון, דייויד שנקר, אמר אתמול (שישי) בתדרוך לכתבים בוושינגטון כי ראש הממשלה בנימין נתניהו לא הציג לשר החוץ מייק פומפאו בפגישתם השבוע תוכנית לסיפוח בקעת הירדן. "אני יכול להגיד לכם שישראל לא הציגה לארצות הברית במהלך הפגישה שום תוכנית סיפוח - מלאה או חלקית לאיזשהו חלק של הגדה המערבית", מסר שנקר. לדבריו, "עמדתה המסורתית של ארצות הברית היא שמעמד הקבע של השטח בגדה המערבית צריך להיקבע על ידי הצדדים".

בתדרוך לכתבים בליסבון ביום חמישי אמר נתניהו כי "דנתי עם פומפאו גם בסיפוח בקעת הירדן. ברור שזה יותר קל אם תהיה ממשלה ולא בתנאי ממשלת מעבר שזה הרבה יותר מורכב, אנחנו מחפשים פתרונות".

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו, ליסבון 4 בדצמבר 2019. צילום:קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
פומפאו ונתניהו בליסבון, שלשום/לשכת העיתונות הממשלתית, צילום:קובי גדעון

במהלך פגישתם בליסבון, נתניהו הודה לפומפאו על הודעתו בחודש שעבר, שלפיה הוא מבטל את חוות הדעת המשפטית של משרד החוץ האמריקני שקובעת שההתנחלויות הן הפרה של החוק הבינלאומי. "אני אסיר תודה עבור ההצהרה של משרד החוץ שהתנחלויות אינן לא חוקיות", אמר נתניהו. "זה מקדם את השלום כי שלום מבוסס על אמת ולא על שקרים".

עוד בוואלה!

מסתמן: הכנסת תקדם חקיקה לקיום הבחירות ב-3 במרץ

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בפסגת נאט"ו בלונדון, 4 בדצמבר 2019. AP
שוחח עם נתניהו בנושא בקעת הירדן. טראמפ/AP

בתחילת השבוע שוחח נתניהו עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. ראש הממשלה תיאר את השיחה כ"חשובה לביטחון ישראל". לדבריו, "דיברנו על איראן ועל ההזדמנויות ההיסטוריות שיש לנו בחודשים הקרובים: בקעת הירדן כגבול המזרחי המוכר של מדינת ישראל וברית הגנה עם ארצות הברית. יש לנו אפשרות לממש אותן".

ראש הממשלה הוסיף כי "הצעתי לבני גנץ הצעה - בוא נממש את ההזדמנויות ההיסטוריות האלה בממשלת אחדות שתוקם עכשיו במתכונת שהצעתי. הלכתי כאן רחוק מאוד לקראת הדבר הזה כי אנחנו צריכים לממש את ההזדמנויות האלה. אנחנו לא צריכים בחירות נוספות".

בישיבת סיעתו הבהיר יו"ר כחול לבן בני גנץ כי "מחויבותנו לבקעת הירדן כחומת הביטחון בגבול המזרחי של ישראל, אינה קשורה לסידורי ישיבה סביב שולחן הממשלה אלא לביטחון מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully