וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ בר לב: מנסה לאסוף 61 חתימות עבור יולי אדלשטיין

7.12.2019 / 18:47

חבר הכנסת מהעבודה-גשר אמר באירוע שבתרבות כי "צריך הרבה אומץ בשביל להבין שאולי זאת האפשרות היחידה שתמנע בחירות שלישיות". בכירים בליכוד טוענים כי יו"ר הכנסת תיכנן לאסוף בעצמו את החתימות כדי לקבל את המנדט להרכבת הממשלה בעצמו, אך אדלשטיין הכחיש את הדברים

צילום: לע"מ

חבר הכנסת עמר בר לב (העבודה-גשר) אמר הבוקר (שבת) כי הוא "מנסה לקדם מהלך ולהביא 61 חתימות שימליצו בפני הנשיא ראובן ריבלין להטיל על יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין להרכיב את הממשלה". בר לב אמר את הדברים באירוע שבתרבות בתל אביב והוסיף כי "יש להגיד לו אתה יו"ר הכנסת, הכול על הראש שלך. בגלל שהוא יו"ר הכנסת, אני לא נכנס למאבק הפנימי בליכוד. אני מאוד מקווה ומאמין שאם הנשיא יטיל עליו את זה, הוא יבחר את הבחירה הנכונה. צריך הרבה אומץ במפלגות השונות בשביל להבין שאולי זאת האפשרות היחידה שתמנע מאיתנו את הבחירות השלישיות - ולוותר על הרבה אגו".

בר לב לא שוחח על הנושא עם אדלשטיין, ובמפלגת העבודה הבהירו שהיוזמה היא על דעת עצמו בלבד ולא מטעם המפלגה או היו"ר, עמיר פרץ. דוברו של פרץ, יוסי טאטיקה, צייץ כי "‏אנחנו מכבדים מאוד את ח"כ עמר בר-לב אך מדובר ברעיון פרטי שלו. מפלגת העבודה עומדת בהתחייבותה לחתום רק לח"כ בני גנץ".

הקריאה של בר לב לחתום לאדלשטיין לקבלת המנדט מהנשיא מגיעה ברקע המאמצים שאדלשטיין הוביל בשבועיים האחרונים לכינון ממשלת אחדות ושיחות שקיים עם כל ראשי הסיעות בניסיון למנוע בחירות. במקביל, בכירים בליכוד טוענים כי אדלשטיין תיכנן לאסוף בעצמו 61 חתימות - של ישראל ביתנו, כחול לבן, ומספר מסוים של ח"כים בליכוד - כדי לקבל מהנשיא את המנדט להרכבת הממשלה בעצמו. אדלשטיין הכחיש את הדברים. נתניהו נשאל בתדרוך לכתבים בליסבון ביום חמישי אם ידוע לו על כך שאדלשטיין תכנן מהלך שכזה והשיב בשלילה.

עמר בר לב וועדה משותפת לוועדת חוקה וועדת חוץ וביטחון בדיון בהצעות חוק ההסדרה, כנסת. נובמבר 2016. נועם מושקוביץ
"יש להגיד לו אתה יו"ר הכנסת, הכול על הראש שלך". בר לב/נועם מושקוביץ

מטעמו של אדלשטיין הדגישו כי הוא ממשיך לפעול לתיווך בין כל הצדדים במטרה למנוע בחירות. "הדרך היחידה למנוע את הבחירות המיותרות והיקרות הללו היא באמצעות ממשלת אחדות עם רוטציה בין נתניהו לגנץ", נמסר. "נותרו ארבעה ימים כדי להתעשת ולעשות את הדבר הנכון היחיד למען מדינת ישראל ואזרחיה".

חברו למפלגה, שר החוץ ישראל כץ, מתח ביקורת על יוזמתו של בר לב וצייץ כי "‏כל 32 חברי סיעת הליכוד בכנסת מחוייבים לראש הממשלה בנימין נתניהו, ורק לו, בחתימתם ובהמלצתם לנשיא להטיל עליו את הרכבת הממשלה. כל ניסיון של האופוזיציה לפלג את סיעת הליכוד לא יצלח. דרך העבודה אינה דרכנו".

עוד בוואלה!

מליסבון לבקעת הירדן: נתניהו "לא רוצה בחירות", אבל משדר בדיוק ההיפך

לכתבה המלאה
נשיא המדינה ראובן ריבלין ויו"ר הכנסת יולי אדלשטיין במעמד החזרת המנדט להטלת הרכבת הממשלה על יו"ר הכנסת, 21 נובמבר 2019. מיכאל דימנשטיין, לע"מ, עיבוד תמונה
"נותרו ארבעה ימים כדי להתעשת ולעשות את הדבר הנכון". אדלשטיין/עיבוד תמונה, מיכאל דימנשטיין, לע"מ

ח"כ עפר שלח (כחול לבן) אמר כי "נתניהו הוא האשם הבלעדי בכל שאנחנו על סף בחירות נוספות". באירוע שבתרבות בבאר שבע טען שלח כי "עשינו כל מאמץ כדי שתקום ממשלה ולא ניגרר לבחירות. אבל מהיום הראשון, נתניהו כיוון אך ורק לבחירות נוספות". לדברי שלח, "צוות המו"מ של הליכוד לא זז משלוש הדרישות שלו: נתניהו ראשון ברוטציה, בלוק חסינות של 55 ח"כים ואפס שינויים בדברים החשובים לנו, בעיקר הגנה על שלטון החוק וענייני דת ומדינה. זה לא היה מו"מ אלא משחק על זמן והאשמות".

שלח דחה את נימוקיו המדיניים של נתניהו להיות ראשות ברוטציה ואמר כי "ריקים מתוכן". לדבריו, "לא יהיה סיפוח של בקעת הירדן בגלל התנגדות הירדנים, ולא תהיה ברית הגנה עם ארצות הברית כי זה דבר גרוע שכל המערכות המקצועיות מתנגדות לו. עוד לא היה ראש ממשלה שהשתמש בזילות כזאת בנימוקים מדיניים וביטחוניים לטובת הצרכים הפוליטיים שלו".

בתגובה לדברי שלח מסרו בליכוד כי "יש סיבה אחת מדוע בכחול לבן דחו את ההצעות הנדיבות של ראש הממשלה נתניהו, שהיו מאפשרות הקמת ממשלת אחדות לאומית רחבה ומונעות בחירות מיותרות: חוסר יכולתו המנהיגותית של בני גנץ להתגבר על התנגדותו של יאיר לפיד שרוצה רוטציה עם עצמו".

ח"כ עפר שלח (כחול לבן) באירוע שבתרבות בבאר שבע. 07 בדצמבר 2019.. באדיבות עיריית באר שבע, אתר רשמי
"לא היה ראש ממשלה שהשתמש בזילות כזאת בנימוקים מדיניים וביטחוניים". שלח, היום/אתר רשמי, באדיבות עיריית באר שבע

גם ח"כ יואב סגלוביץ' (כחול לבן) תקף את ראש הממשלה ואמר כי התנהגות והתנהלות נתניהו היא הכי קרובה לארגון פשיעה. "בנימין נתניהו מתנהג כמו כל נאשם שאני מכיר מתקופתי במשטרה, תחילה תוקף את המשטרה, לאחר מכן את הפרקליטות ואת הפרקליטה שמטפלת בתיק ובסוף מסיים ביועץ המשפטי לממשלה", אמר ח"כ סגלוביץ' בשבתרבות בפתח תקווה. "המציאות בה ראש ממשלה נמצא בסיטואציה כזו וציבור גדול יותר לא אומר עד כאן, פה הכשל הגדול".

(עדכון ראשון, 12:27)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully