וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דגלים אדומים בדלת: סמואה נאבקת במשפחות שלא התחסנו מחצבת

האי, שהכריז מצב חירום בשל התפרצות קטלנית של המחלה, הודיע כי אותן משפחות צריכות להבהיר כי הן לא מחוסנות כדי לסייע במאבק. יותר מ-60 איש מתו עד כה, רבים מהם ילדים. שיעור ההתחסנות מטפס, אך הוא עדיין רחוק מאוד מהיעד - קרוב ל-100%. "זו התרופה היחידה"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

משפחות שלא חוסנו נגד חצבת בסמואה התבקשו לתלות דגל אדום מחוץ לבתיהן בכדי לסייע במאבק בהתפרצות קטלנית של המחלה. הדגלים יסייעו לצוותים רפואיים העוברים מדלת לדלת בחיסון התושבים. הממשלה באי שבאוקיינוס השקט אמרה כי יותר מ-4,000 אנשים נדבקו בחצבת, מתוך אוכלוסייה של 200 אלף איש. 60 איש מתו עד כה, רבים מהם ילדים מתחת לגיל חמש.

בחודש שעבר הכריזה סמואה על מצב חירום כדי להילחם בהתפרצות, והיא מחייבת את התושבים להתחסן. כל בתי הספר סגורים, ולבני 17 ומטה אסור להתכנס בציבור. גורמים בסמואה אמרו כי שיעור החיסון הגיע כעת לכ-55% מכלל האזרחים.

ראש ממשלת סמואה, טילאפה סייללה מליילגאוי, הבטיח להעלות את שיעור המחוסנים ליותר מ-90%. "הילדים והאנשים שלנו לעולם לא יהיו מחוסנים מפני מגיפה עתידית אלא אם כן שיעורי החיסון יהיו כמעט 100%", אמר במהלך סיור בבית החולים ביום רביעי. "זו התרופה היחידה". בדרך כלל, נדרשת תקופה של בין עשרה ימים לשבועיים עד שהחיסון מתחיל להשפיע.

חלק מהתושבים באי פונים לטיפולים כוזבים. איש עסקים אחד סיפר לרשת ABC האוסטרלית שמי השתייה שלו יכולים להקל על התסמינים. התובע הכללי של סמואה, למלו הרמן רטצלאף, הזהיר בחודש שעבר מפני קריאות כלשהן נגד חיסונים, שלדבריו יטופלו בידי רשויות אכיפת החוק.

ילד מתחסן מחצבת בעיר אפיה, סמואה, נובמבר 2019. AP
ילד מתחסן מחצבת בחודש שעבר/AP

חצבת עשויה להיות קטלנית, במיוחד אם היא גורמת לדלקת ריאות או לדלקת המוח. לפי ההערכות, כ-110 אלף איש מתים מהמחלה ברחבי העולם מדי שנה.

טונגה ופיג'י השכנות הכריזו אף הן בחודש שעבר על מצב חירום בעקבות התפרצות חצבת בשטחן. ואולם, בשתי המדינות שיעור ההתחסנות גבוה הרבה יותר - מעל 90% - ועד כה לא דווחו מקרי מוות בשטחן.

שיעורי ההידבקות מחצבת נמצאים בעלייה ברחבי העולם. ארגון הבריאות העולמי הכריז באפריל כי מספר המקרים שדווחו ברחבי העולם היו גבוהים פי ארבעה בשלושת החודשים האחרונים של השנה, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully