וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

11 שנים לאחר מתקפת הטרור במומבאי: מוישי הולצברג חגג בר מצווה

1.12.2019 / 22:10

בני משפחה ואישי ציבור הגיעו להשתתף בחגיגה של מוישי, שהפך בנסיבות טרגיות לאחד הילדים המפורסמים בעולם מאז הפיגוע בבית חב"ד בו נרצחו הוריו. גם המטפלת סנדרה, שנמלטה עמו מהבניין לאחר המתקפה, הגיעה לאירוע. "מבחינתנו זוהי סגירת מעגל מרגשת במיוחד"

צילום: שניאור שיף, עריכה: עמית שמחה

11 שנים לאחר מתקפת הטרור האכזרית בבית חב"ד במומבאי בהודו, מוישי הולצברג, חגג הערב (ראשון) בר מצווה יחד עם בני המשפחה, אישי ציבור ומשתתפים רבים. סנדרה, המטפלת שנמלטה עמו מהבניין בעת הפיגוע, הגיעה לאירוע. הוריו של מוישי, גבריאל ורבקי הולצברג, שהיו שליחי חב"ד במומבאי נהרגו במתקפת הטרור, אולם נוכחותם במקום הורגשה ושמם התנוסס בבולטות על ההזמנה לחגיגה הגדולה לצד המילים "השם יקום דמם".

מוישי הפך בנסיבות טרגיות לאחד מהילדים הכי מפורסמים בעולם ומאז הפיגוע הוא זכה להתעניינות רבה בתקשורת הישראלית והעולמית סביב צעדיו הראשונים בחייו, החל מכניסתו ללימודים בכיתה א', חזרתו הראשונה לבית חב"ד במומבאי אחרי הפיגוע ועד ימי ההולדת שלו לאורך שנים. עם זאת, את השמחה הערב, הוא חוגג לבקשת המשפחה ללא ליווי תקשורתי, למרות ההתעניינות הרבה.

בר המצווה של מוישי הולצברג 1 בדצמבר 2019. חיים טוויטו, אתר רשמי
שמם של הוריו שנהרגו במתקפת הטרור התנוסס על ההזמנה. מוישי הולצברג/אתר רשמי, חיים טוויטו

החגיגה נערכת בכפר חב"ד, לשם הובאו ארונותיהם של הוריו ומשם יצא מסע הלווייתם. אחד מקרובי משפחתו של הנער אמר הערב כי "מבחינתנו זוהי סגירת מעגל מרגשת במיוחד" הוא סיפר כי "התכנסו כאן כדי לחגוג את יום הולדת שלוש של מוישי וטקס גזיזת השערות שלו, וכעת כעבור עוד עשר שנים אנחנו מתכנסים כאן כדי לחגוג כבר את בר המצווה של מוישי והפיכתו לבוגר".

לאירוע הערב קדמו גם סדרת אירועים נוספת, בין היתר, הפעם הראשונה שבה מוישי הניח תפילין הייתה ב-770 בניו יורק, מרכז חב"ד המרכזי בעולם ובית המדרש שבו התפלל הרבי מחב"ד בחייו. לדברי אחד מבני המשפחה, מוישי הניח את התפילין של אביו גבי שנרצח בפיגוע. "רק לפני שבוע התקיים בניו יורק הכנס העולמי של שליחי חב"ד, ואלפי שליחיו של הרבי מליובאוויטש מוכיחים כל העת שאי אפשר להרוג אמונה ואור בכדורי רובה", הדגיש קרוב המשפחה. "זה פשוט מרגש במיוחד".

עוד בוואלה!

התאונה הקטלנית בגבעת זאב: הנהג נחקר בחשד לגרימת מוות ברשלנות

לכתבה המלאה
בר המצווה של מוישי הולצברג 1 בדצמבר 2019. חיים טוויטו, אתר רשמי
"סגירת מעגל". בר המצווה של מוישי, הערב/אתר רשמי, חיים טוויטו

בשיאו של האירוע הערב הקריא שגריר הודו בישראל מכתב ברכה מיוחד ששלח ראש ממשלת הודו נדנדרה מודי, ובו כתב בין היתר כי סיפורו הוא נס וממשיך עד היום "לעורר השראה". מודי ציין כי הוא זוכר את פגישתם עם נתניהו בירושלים והביע תקווה כי יום אחד ימלא את שאיפתו ויחזור לבית חב"ד במומבאי.

"אני שמח לשמוע על בר המצווה שלך", בירך ראש הממשלה ההודי. "אתה מגיע לנקודת ציון משמעותית בחיים והסיפור שלך ושל ממשיך להוות מקור השראה לכולם. הוא דוגמה לנס של ממש. האומץ של המטפלת שלך, סנדרה, והתפילות של כולם ימשיכו ללוות אותך בחיים".

בר המצווה של מוישי הולצברג 1 בדצמבר 2019. חיים טוויטו, אתר רשמי
"מעורר השראה". בר המצווה של מוישי, הערב/אתר רשמי, חיים טוויטו

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה בירכו גם הם את מוישי. "אנחנו יודעים שמתוך הטרגדיה הזאת יש חיים, יש תקומה ויש מצוות", מסר נתניהו. "אני רוצה לאחל לך שתהיה בן נאמן לעמך, לארצך ולמשפחתך ושתמשיך בחיים טובים ומאושרים".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שיגר אף הוא ברכה. "מזל טוב לבר המצווה", בירך הנשיא האמריקני. "מי ייתן והאמונה תמשיך להוביל, לחזק ולנחם אותך בהמשך חייך".
(עדכון ראשון: 20:02)

המכתב של נשיא ארה"ב, דולנד טראמפ לכבוד בר המצווה של מוישי הולצברג. אתר רשמי
"מי ייתן והאמונה תמשיך להוביל לחזק ולנחם אותך". ברכתו של טראמפ, היום/אתר רשמי
מוישי הולצברג והמטפלת. אתר רשמי
הגיעה לבר המצווה. המטפלת סנדרה ומוישי לאחר הפיגוע/אתר רשמי
רב בית חב"ד במומביי גבריאל הולצברג ואישתו רבקה. AP
גבי ורבקי הולצברג/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully