וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוישי הקטן שב לבית חב"ד במומבאי: "נרגש לחזור לבית הוריי"

בנם של שליחי חב"ד שניצל מפיגוע הטרור בעיר לפני כתשע שנים, שב למקום בו נולד במסגרת ביקורו של ראש הממשלה נתניהו בהודו. "מודה לה' שעשה לי נס", אמר במעמד המרגש. ראש הממשלה נתניהו: "עם ישראל מוסיף לעקוב אחריך, כשתקים משפחה - תזמין אותי"

צילום: לע"מ, עריכה: יאיר דניאל

תשע שנים לאחר הפיגוע בבית חב"ד במומבאי, ביקר במקום היום (חמישי) הילד מוישי הולצברג בן ה-11 שהתייתם מהוריו, שליחי חב"ד הרב גבי ורבקי הולצברג, במהלך הפיגוע. מוישי, התלווה בביקור לראש הממשלה בנימין נתניהו הנמצא בימים אלה בביקור בהודו, יחד עם סנדרה סמואל, העוזרת ההודית שהצילה אותו.

עם הגעתו של ראש הממשלה נתניהו לבית חב"ד בעיר, נערך טקס מרגש במיוחד, אותו פתח שליח חב"ד בעיר, הרב ישראל קוזלובסקי. בנוסף, נתניהו ומוישי סיירו בחדר ילדותו, ובמקום בו התרחש אירוע הטרור. אמו של מוישי סימנה את גובהו של מוישי על הקיר בחדרו כשהיה תינוק, וכעת, במהלך הסיור, מוישי נמדד שוב ורה"מ סימן על הקיר את גובהו. בהמשך, נתניהו והילד מוישי הסירו את הלוט מפינת הזיכרון שהוקמה במקום.

עוד בוואלה! NEWS:
איתי נרצח בחדר המדרגות: "ידעו שמשהו לא בסדר עם השכן"
התפתחות בחקירת תיק 2000: ח"כ איתן כבל ונוני מוזס נחקרו באזהרה
בלי טלפון, בלי חברים - בכלא המצרי: החופשה בסיני הפכה לסיוט

"אני חוזר הביתה"- נתניהו ביקר בבית חב"ד במומביי, בו אירע הטבח שבו נרצחו הרב גבי ורבקי הולצברג ו-4 נוספים. לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו ומוישי בבית חב"ד/לשכת העיתונות הממשלתית

"אני רואה שאתה מתפתח וגדל יפה, כשתקים משפחה תזמין אותי", אמר ראש הממשלה למוישי. "עם ישראל מלווה אותך לאורך כל הדרך ויש סיבה לכך. המקום הזה מסמל את אהבת ישראל ושנאת ישראל. שנאת ישראל של המחבלים מול אהבת ישראל בלתי נלאית של החב"דניקים שמפיצים אור בעולם". הוא אף הזכיר את סמואל שזכתה לתשואות מהקהל, ואמר כי היא "מסמלת גם היא את אהבת ישראל שטבועה באנשים".

"אנחנו יודעים שבכוחות החיים ואהבת החיים שלנו גברנו על כל המכשולים ועם ישראל חי", הוסיף נתניהו. "עם ישראל ימשיך לפרוח בכוח האמונה, בכוח האהבה, בכוח העשייה, שבאים לידי ביטוי בבית הזה ובבית הבא של מוישי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ראש הממשלה בנימין נתניהו מבקר בבית חב"ד במומביי עם הילד מוישי, 18 בינואר 2018. אבי אוחיון, לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו, מוישי וסנדרה/מערכת וואלה! NEWS, אבי אוחיון, לע"מ

אחרי ראש הממשלה, הוזמן הילד מוישי לשאת דברים והודה לנתניהו על שהזמינו להצטרף אליו לביקור. "לבי פועם, לבי נרגש, לשוב ולחזור לבית הוריי, בית חב"ד שנבנה ושופץ מחדש", אמר. "כאן נולדתי, כאן גדלתי שנתיים ימים. ספגתי לתוך נשמתי את השליחות של הורי האהובים. לעזוב ארץ חמדה, ארץ יושבת בשליחות הרב. ממקום תחתון, שאין תחתון למטה ממנו. הבית הפתוח לכולם, יהודים מכל העולם, שחיפשו פינה חמה. הורי האהובים עשו כאן לארץ ישראל".

"הייתי הבן היקיר להוריי וילד שעשועים לאורחיי", המשיך. "כשטיילתי בשוק אהבתי להשתעשע עם העיזים, משכתי להן בקרניים, ללא פחד ומורא. אהבתי מאוד בלונים. בכל פעם שחזרנו מביקור בארץ, כל העובדים כאן התחרו מי יקנה לי הכי הרבה בלונים. הוריי קנו לי את כל המשחקים שבעולם. אמי שרטטה עם הקו על הקיר ובכל פעם סימנה כמה גבהתי. אבא בנה לי מטבח מדהים מעץ, מרוב אהבתו אליי. תודה לראש ממשלה כה נפלא, שהזמין אותנו להצטרף לביקורו כאן בהודו. אני חוזר הביתה, אני חוזר לחדרי לאחר פרידה של תשע שנים. במעמד חגיגי זה, אני רוצה להודות לה' בשם המלכות, ברוך אתה ה' אלוהינו מלך העולם, שעשה לי נס במקום הזה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מבקר בבית חב"ד במומביי עם הילד מוישי, 18 בינואר 2018. אבי אוחיון, לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
מסירים את הלוט מלוח הזיכרון. בית חב"ד במומבאי/מערכת וואלה! NEWS, אבי אוחיון, לע"מ

"כיום אני גדל בביתם של סבא וסבתא בעפולה ולומד בתלמוד תורה חב"ד במגדל העמק", ציין מוישי. תודה לכם על הכל. אני מברך את סבא וסבתא שלי ומודה לסנדרה שהצילה אותי מהתופת. בעוד שנתיים ימים, אחגוג אם ירצה ה' בר מצווה. ראש ממשלתנו היקר, אני מזמין אותך להצטרף אלי לביקורי הבא כאן לרגל הבר מצווה".

לאחר הטקס ערכו שליחי חב"ד במקום ומשפחות הולצברג ורוזנברג סיור לראש הממשלה ורעייתו בקומות העליונות של בית חב"ד. במהלך הסיור הוצגו לנתניהו תוכניות "זיכרון למען החיים" במהלך ישופץ בית חב"ד בעלות של שישה מיליון דולרים, שאמור להסתיים עד ליום השנה העשירי לרצח - בעוד כשנה. נתניהו גם הסיר את הלוט מלוח הזכרון שעליו נכתב בעברית ובאנגלית הפסוקים "אש תמיד תוקד על המזבח לא תכבה", "נהרות לא ישטפוה חושך ושאול לא יכבוה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully