וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תכבו במשך שלוש שעות: מסתבר שהשתמשתם לא נכון בנרות

5.12.2019 / 0:03

נרות הפכו למתנה פופולרית בשנים האחרונות, אך מסתבר שרובנו לא יודעים כיצד להשתמש בהם בצורה נכונה והם נגמרים מהר מאוד - קבלו כמה טיפים שיעזרו לכם להאריך את חיי הנר, כולל איך לכבות אותו כמו שצריך

אתר רשמי

חנוכה כבר כמעט פה ונרות הם מתנות מאוד פופולריות (בעוד שגם באירופה ובארצות הברית זו העונה החמה ביותר למכירת נרות בגלל חג המולד). אחת הבעיות המרכזיות עם רכישת נרות היא העובדה שהם עלולים להכבות מהר מאוד אם לא יודעים איך למקסם את אורך החיים שלהם.

אסטל אומנס ממותג הנרות "דיפטיק" נתנה כמה עצות לדיילי מייל הבריטי וחשפה איך ניתן להאריך את זמן האפקטיביות של הנרות. בין היתר היא מסבירה מדוע יש לתת לנר לבעור במשך כשלוש שעות בפעם הראשונה שמדליקים אותו, חשוב מאוד למרכז שוב ושוב את הפתיל ואסור לכבות את הנר בנשיפה.

ככה תאריכו את חיי הנר שלכם

טיפ 1 - הדלקה ראשונה לשלוש שעות

"כשמדליקים את הנר בפעם הראשונה, הוא צריך לבעור בין שעתיים לשלוש לפחות", מסבירה אסטל. מה שעומד מאחורי זה הוא הרצון שהשעווה תמס בצורה שווה מהצדדים ועד האמצע, והדבר ימנע היווצרות תעלות או חורים בנר. לדבריה, נר ממוצע במשקל 190 גרם יכול לדלוק עד 60 שעות אם משתמשים בו נכון.

טיפ 2 - מרכזו את הפתיל

לצד זמן הבערה, אסטל מסבירה למה הפתיל של הנר צריך להיות תמיד במרכז - "אחרי שכיבתם את האש, השתמשו בגפרור או משהו דומה כדי למרכז את הפתיל בזמן שהשעווה עוד רכה", היא אומרת, וטוענת שזה יבטיח שהנר יבער באופן שווה בפעם הבאה.


טיפ 3 - קצצו את הפתיל

אסטל אומרת שתמיד צריך לשמור על הפתיל באורך של 3 מילימטרים, "כששורפים נר, השעווה מתנדפת - מה שגורם לנר לרדת, אבל הפתיל לא יורד באותה מהירות. לכן אתם צריכים לחתוך את הפתיל שיהיה באורך של שלושה מילימטרים בלבד". אם אתם משאירים את הנר בוער יותר משלוש שעות, המומחית ממליצה לכבות אותו ולגזום את הפתיל לפני הדלקתו מחדש, אחרת הנר יתחיל לשרוף את הכותנה של הפתיל - "וזה מה שיוצר את העשן השחור ועלול גם להשחיר את פמוטי הנרות". לחובבי הנרות הכבדים, אולי כדאי אפילו להשקיע בגוזם פתילים מקצועי.

עוד בוואלה!

תעלומת הלהבה הנצחית שבוערת בתוך מפל

לכתבה המלאה

מה זה גוזם פתילים? ובכן...

טיפ 4 - אל תכבו בנשיפה

נכון שזה מסורת לכבות נר בנשיפה, אבל אסטל טוענת שצריך להשתמש לכיבוי בכפית או במכבה נרות מקצועי (כן. יש גם כזה דבר) כדי להוריד את הלהבה. למה? כי בנשיפה גם נוצר ריח לא נעים של עשן בחדר, וזה גם עשוי ליצור ניצוץ שיכול להגיע למקום מסוכן בחדר וליצור שריפה.

ככה נראה מכבה נרות

טיפ 5 - הכניסו למקפיא לשימוש חוזר

הנר סיים לבעור ונותרתם עם המיכל הריק שלו? אתם יכולים לעשות בו שימוש חוזר - אחרי שתנקו אותו. יש אין ספור דרכים להוציא שאריות שעווה מהמיכל כאשר הנר סיים לבעור, אבל אסטל אומרת שהדרך היעילה ביותר היא להכניס את הכלי הריק למקפיא למשך הלילה, מה ש"מכווץ "את השעווה וכך ניתן יהיה להסיר אותה בקלות בצורה ידנית. לאחר מכן, תוכלו להיפטר מכל שעווה עודפת נוספת עם אלכוהול ומים חמים. השיטות האחרות עליהן היא ממליצה כוללות שימוש במיקרוגל על המיכל עם השעווה שנותרה או לשפוך לתוכה מים חמים ולחכות עד שהשעווה תתמצק ותתיישב.

טיפ 6 - רוצים ריח נעים בחדר? תשתמשו בספריי

שימו לב שנר, ריחני ככל שיהיה, לא יפיץ לכם ריח בחדר באופן מיידי. "תרסיס מפיץ ריחות לחדר יותר מתאים לזה," היא אומרת ומסבירה שהמפתח לבית ריחני הוא להשתמש בשילוב של השניים. "תרסיס ריח נותן לך את התוצאה המיידית ואז תדליק את הנר שלך והשעווה שנמסה תשחרר את הבושם עוד יותר".

גיף נר נרות. Giphy
גיף נר נרות/Giphy
  • עוד באותו נושא:
  • נרות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully