וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבקשת הממשלה: התראת "פייק ניוז" על פוסט משתמש פייסבוק בסינגפור

30.11.2019 / 13:00

הרשת החברתית השתמשה לראשונה באזהרה לבקשת הממשלה בעיר המדינה. "פייסבוק נדרשת כחוק לומר לך כי ממשלת סינגפור טוענת שהפוסט מכיל מידע כוזב", נכתב בהודעת החברה, בעקבות פוסט לכאורה שקרי שפורסם בעניין הבחירות במדינה, שיתקיימו בתוך כחודשיים

התראת פייק ניוז בפייסבוק בעקבות פוסט שקרי בסינגפור. עיבוד תמונה
התראת המידע הכוזב בתחתית הפוסט/עיבוד תמונה

הרשת החברתית פייסבוק ביצעה היום (שבת) לראשונה שימוש בהתראת "פייק ניוז" על פוסט שפרסם משתמש הרשת בסינגפור, זאת לבקשת הממשלה בעיר המדינה, הנחשבת לאחת המדינות העשירות בעולם. "פייסבוק נדרשת כחוק לומר לך כי ממשלת סינגפור טוענת שהפוסט מכיל מידע כוזב", נכתב בהודעת החברה בעיר המדינה.

תגית ההתראה הוטמעה בתחתית תוכן הפוסט, מבלי לפגוע בטקסט עצמו. במקביל, בפייסבוק קראו ליישום מבוקר של ההתראה, ולחקיקת חוק בנושא.

ממשלת סינגפור הודיעה אמש כי הנחתה את חברת פייסבוק "לפרסם הודעת תיקון" בדבר פוסט שפורסם ב-23 בנובמבר העוסק בהאשמות בדבר מעצר מתוכנן של חושף שחיתויות והבחירות במדינה, שיתקיימו בתוך כחודשיים.

הממשלה אמרה כי ההאשמות בפוסט שפורסם בעמוד הפייסבוק של "סטייטס טיימס ריוויו" היו "שקריות" ו"בוטות" וכי היא הורתה באופן מיידי למנהל העמוד, אלכס טן, לפרסם הודעת התיקון בפוסט. טן, שאינו מתגורר בסינגפור ואמר שהוא אזרח אוסטרלי, סירב, והרשויות אמרו כי כעת הוא נמצא בחקירה.

שוטרים סינגפור, 11 יוני 2018. AP
האשמות "שקריות" ו"בוטות". שוטרים בסינגפור/AP

"כנדרש בחוק בסינגפור, פייסבוק החילה תגית על פוסטים אלה, אשר נקבעו על ידי ממשלת סינגפור כמכילים מידע כוזב", דובר פייסבוק הצהיר בהודעת אימייל. "כיוון שמדובר בימים הראשונים של כניסת החוק לתוקף, אנו מקווים כי ממשלת סינגפור תעמוד בהבטחותיה שלא לפגוע בחופש הביטוי, וכי המהלך ייושם באופן מדוד".

עם זאת, חלק מהמשתמשים ברשת החברתית בסינגפור אמרו כי הם לא יכולים לראות את הודעת התיקון של החברה, שלא הצליחה להסביר מדוע ההודעה אינה זמינה לחלק מהמשתמשים.

על פי דוח השקיפות של פייסבוק, החברה חוסמת לעיתים תוכן שממלות מסביב לעולם טוענות כי הוא מפר את החוק המקומי, ועד יוני האחרון נספרו כ-18 אלף מקרים של מחיקת תוכן

למחוקקים בעיר המדינה העשירה לקח כמעט שנתיים להעביר את החוק, שיושם בחלקו רק בחודש שעבר, והוא הראשון שדרש מפייסבוק לפרסם תיקונים ולאזכר את הממשלה. החוק ספג ביקורת מארגוני זכויות שאמרו כי הוא עלול לערער את חירויות האינטרנט, לא רק בסינגפור, אלא במקומות אחרים בדרום-מזרח היבשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully