וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל שפכי הרשות הפלסטינית: קצף לבן ומזוהם כיסה את נחל אלכסנדר

28.11.2019 / 12:20

שפכי בתי הבד, מפעל להפקת שמן זית, הגיעו משטחי הרשות למכון טיהור ביד חנה אך בשל הכמות המרובה הגיעה הפסולת גם לנחל. תהליך ייצור השמן הוא מפגע סביבתי חמור, בשל הקושי הרב לטפל בשפכיו, העשויים להשבית את מתקני הטיפול ולזהם את הנחלים והמעיינות. צפו בתיעוד

צילום: רט"ג, עריכה: שאול אדם

קצף לבן ומזוהם כיסה היום (חמישי) את נחל אלכסנדר. זאת בשל הזרמת שפכי בתי בד, מפעלים להפקת שמן זית, משטחי הרשות הפלסטינית. הזיהום מגיע מהרשות לנחל שכם ומשם נשפך לאלכסנדר. עונה זו היא שיאה של עונת מסיק הזיתים וייצור שמן זית בבתי בד. תהליך ייצור שמן הזית טומן בחובו מפגע סביבתי חמור, משום שקשה לטפל בשפכים שנוצרים בו ומכונים "עקר". כמות השפכים הנוזליים המיוצרת בתהליך הפקת השמן קרובה ל-1.6 מטר מעוקב לטונה זיתים.

במקרים רבים זורמים השפכים לנחלים, מחלחלים למי התהום ומזהמים אותם ואף עלולים לגרום נזק כבד למעיינות עד כדי שלא ניתן לשאוב מהם מים. גם כששפכי בתי הבד מוזרמים למערכות ניקוז ולמכוני טיהור שפכים המצב לא משתפר, שכן הרכב המים פוגע במתקני הטיפול, לעתים עד כדי השבתת עבודתם. כשזה קורה המים המזוהמים גולשים לנחלים סמוכים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
גם איכות מי קולחין ממרכיז הטיהור ירודה. קצף לבן בנחל אלכסנדר/מערכת וואלה, צילום מסך

גם במקרה זה, מכון טיהור שפכים יד חנה אליו מגיעים מי העקר לא יכול להתמודד עם מים אלו והם גולשים מהמכון לנחל אלכסנדר. גם איכות מי קולחין ממרכזי טיהור אלה ירודה, כך שהמים לא ראויים להשקיית גידולים חקלאיים.

בשנים האחרונות מנסים להתמודד עם המפגע בעזרת הקמת בריכות אידוי לשפכי בתי הבד, פיזור העקר בשדות ובמטעים והזרמתו באופן מבוקר למכוני טיהור שפכים. אולם גם פיזור העקר אינו פתרון מספק משום שהוא מזהם את הקרקע ומגיע למי התהום ומשם למעיינות ונחלים.

עוד בוואלה!

פרשת המין בקפריסין: הודאת הבריטית שבדתה את האונס התקבלה, משפטה יימשך

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
גם פיזור העקר אינו פתרון מספק. שפכי בתי הבד בנחל אלכסנדר/מערכת וואלה, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
קצף לבן ומזוהם בנחל אלכסנדר/מערכת וואלה, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
מים לא ראויים להשקיית גידולים חקלאיים. זיהום בנחל אלכסנדר/מערכת וואלה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully