וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "התקשורת בוחרת במקרים בודדים כדי לעשות דה-לגיטימציה"

27.11.2019 / 20:01

אחרי הפגנת התמיכה בו בתל אביב, ראש הממשלה קרא לתומכיו לנהוג במסגרת החוק. על הטענות לאלימות מצד המפגינים, הוא אמר כי מדובר ב"מקרים בודדים מתוך האלפים שהיו שם". זאת, לאחר שהעיתונאי יואב קרקובסקי הותקף על ידי חלק מהמשתתפים

תוכן גולשים - שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודה היום (רביעי) למשתתפי הפגנת התמיכה בו, וקרא להם שלא לנהוג באלימות. לדבריו, "גורמים בתקשורת תמיד ייקחו מקרים בודדים מתוך האלפים שהיו שם כדי לעשות לכם דה-לגיטימציה, בניגוד להתעלמות שלהם ממקרים חמורים בהרבה בהפגנות השמאל".

עם זאת, הוא אמר: "יש לי בקשה אחת: חשוב לנהוג באחריות, במסגרת החוק, ללא התלהמות וללא אלימות. אנחנו מכבדים את החוק ואנחנו מכבדים את בתי המשפט - אני בטוח שהצדק יצא לאור". דבריו מגיעים אחרי שכתב "כאן חדשות" יואב קרוקבסקי הותקף באלימות בהפגנה. במהלך השידור למהדורה המרכזית של כאן 11, כמה פעילים הקיפו אותו, הפריעו לשידור, דחפו אותו ואחד מהם ניסה להשתלט על המיקרופון שלו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, 24 בנובמבר 2019. רויטרס
"אנחנו מכבדים את החוק ואת בתי המשפט". נתניהו/רויטרס

נתניהו, שלא הגיע להפגנה שהתקיימה אמש ברחבת מוזיאון תל אביב, אמר כי "שאלות קשות מאוד התעוררו בניהול החקירות שלי ושל אחרים, שאלות שמעלות חשד לפלילים על פעולות שאין להם מקום בשום מדינה דמוקרטית. שאלות אלה יש לברר עד תום, ולתקן את מה שחייבים לתקן. זוהי תמצית הדמוקרטיה. כי בדמוקרטיה אף אחד אינו מעל החוק. אף אחד אינו חסין מפני ביקורת, בדיקה וחקירה".

הוא הוסיף כי הלכידות שמפגינים תומכיו חשובה "חשובה למדינת ישראל ולי. היא נותנת לי את הכוח להמשיך להנהיג כדי לשמור על ארץ ישראל, על ביטחונם של כל אזרחי ישראל וכדי לממש הזדמנויות היסטוריות שלא חלמנו עליהם, ובראשן החלת הריבונות על בקעת הירדן".

עוד בוואלה!

גבולות הביביזם: הברזת השרים והח"כים מההפגנה עשויה לסמן את עתיד הליכוד

לכתבה המלאה
הפגנת תמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו, רחבת מוזיאון תל אביב, 26 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
הפגנת התמיכה בנתניהו, אמש/ראובן קסטרו

אף שבליכוד העריכו כי מספר המפגינים עמד על 15 אלף, על פי ההערכות לקחו בה חלק כ-6,000 בני אדם. המפגינים הניפו שלטים נגד הפרקליטות בהם "פרקליטות ללא גבולות", "שי ניצן לחקירה" ו"ליאת בן ארי למאסר". כמו כן, הושמעו קריאות "שמאלנים תמותו" ו"גדעון סער בוגד" ועו"ד יורם שפטל כינה בנאומו בעצרת את הפרקליטה ליאת בן ארי "ראש הנחש".

למרות שהמארגנים הודיעו אתמול כי פוליטיקאים לא יוזמו לנאום, לבסוף השתתפו בעצרת השרה מירי רגב וח"כ מיקי זוהר ושלמה קרעי מהליכוד. רגב אמרה בנאומה כי "שלטון החוק לא מעל החוק". בנוסף לכך, היא קראה "להתאחד סביב נתניהו" והוסיפה כי "אין מקום לפיצולים או לפלגנות", על רקע קריאתו של ח"כ גדעון סער לקיום פריימריז בזק.

סער התייחס אף להפגנות אמש, כשהוא משתף את דבריו של נתניהו כי חבל שסער לא הקשיב לפעילים והבין שבמשפחה לא בוגדים. "כשזה הדיבור בבוקר, הקריאות בערב לא מפתיעות", צייץ סער בטוויטר.

מירי רגב בהפגנת תמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו, רחבת מוזיאון תל אביב, 26 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
השרה רגב בהפגנת התמיכה בנתניהו, אמש/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully